Gå til innhold

for fast/tykk avføring

Anbefalte innlegg

Gjest stadacone

Sorry for det spesielle spørsmålet, men jeg må prøve å finne ut hva som er galt/hva jeg kan gjøre.

I går morges satt jeg sikkert i 40 min. på toalettet og prøvde presse det ut, før jeg endelig klarte det med store kraftanstrengelser og pine.

Avføringen var rett og slett blitt så fast og tykk at det altså

var med nød og neppe det gikk.

Det skjer veldig sjelden, kanskje en gang i året at det blir så galt.

Er det noen som har vært borti det, eller vet noe råd hva man kan gjøre hvis det skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124339-for-fasttykk-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er ikke så lenge siden jeg skrev ett innlegg på samme problemet. Kanskje du kan søke (ligger på den rød linjen over) eller se lenger nede i trådene på allmennmedisin. Husker ikke akkurat nå hva tråden heter. Men kort sagt.

Prøv med minikloser, svisker, lakris el.l. Drikk mye vann og spis mye fiber. Men du bør ikke trykke for mye for å få det ut.

Mvh

For lite væskeinntak? Dersom avføringen blir så fast som du..æh...beskriver, så kanskje det har vært et døgn eller to der du har drukket for lite væske.

En bolle blandet salat med maiskorn i, pleide å gjøre susen for meg når jeg var gravid. Må spises minst annenhver dag. Men det er ingenting i veien for å prøve tipset når man IKKE er gravid også:-)

Annonse

Gjest stadacone

Laktose får man på apotek. Det gjør avføingen mer myk, og det er ikke farlig å bruke. Det er som fiber for tarmen, det ødlegger ikke tarmfunksjonen som andre avføringmilder.

Takk for rådene alle.

Skal kjøpe Laktose.

Men hjelper det og noe av det andre når det først skjer?

Er det ikke da for sent mener jeg?

Du kan vel ikke godt ta noe av dette hele tiden for å sikre deg.

Så det jeg lurer på er hva man kan gjøre når "uhellet" først er ute.

Hos meg skjer det jo bare sånn helt plutselig.

Men hvis det hjelper på det som er der akkurat da (altså det som er vanskelig å få ut der og da) så er jo saken grei.

Gjest lis@bet

Takk for rådene alle.

Skal kjøpe Laktose.

Men hvis det hjelper på det som er der akkurat da (altså det som er vanskelig å få ut der og da) så er jo saken grei.

Det eneste som hjelper når du først er hard i magen, er miniklyster.

Gjest Calóni

Takk for rådene alle.

Skal kjøpe Laktose.

Laktose er melkesukker. Det var nok "Lactulose" som "et lite tips bare..." mente :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...