Gå til innhold

Medisiner?

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20 år, som for 2 uker siden fikk skrevet ut vival av fastlegen min, fordi jeg har veldig prestasjonsangst i forbindelse med skolen, og dette går ut over karakterene mine.

Tok 2 vival(2mg), men d hjalp ikke litt engang? Var like redd for å vise hva jeg kunne/snakke i klassen..

Og en ting til.. Jeg har ikke slitt med prestasjonsangst på den måten jeg gjør nå tidligere, har alltid hatt litt, men ikke verre enn at jeg har klart meg uten noen form for tabletter.. MEN går på roaccutane nå. Har hørt noe om at det kan føre til depresjoner og angst? Er veldig deprimert for tiden også. klarer ikke engasjere meg i noenting, og klarer heller ikke sove.. Når jeg sover har jeg mareritt, ofte opptil 3 mareritt pr. natt..

Karakterene, vekta og alt går nedover for tiden.. Kan roaccutane ha noe med dette å gjøre, og hva kan jeg i så fall gjøre for å få det bedre?(Forslag til medisiner) Jeg går siste året videregående, har ei lita, aktiv datter, jobber i helgene, og trener, så jeg har ikke tid til å ha det slik som jeg har det nå!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124405-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende du kan ha nytte av å prøve terapi. I forhold til fobier er det ofte nok med korte terapiprogrammer med hjemmeoppgaver, slik at du fint kan flette det inn i ditt daglige liv.

Om du lider av angst generelt så kan det hende du kan ha nytte av antidepressva som feks. Cipralex.

Når det gjelder Roaccutan så bør du snakke med din lege om det fins bedre alternativer for deg.

Går ikke 100% god for det som står under her, men det _kan_ jo være noe i det.

"Svensker med angst: 274 svensker har fått angst, depresjoner og aggressiv atferd etter bruk av medikamentet Roaccutan.

Dette skriver den svenske avisen Aftonbladet.

Tablettene mot kraftig hudplager er ikke godkjent i Sverige, men skrives ut av leger med egen lisens. Bruken av medikamentet anses som siste utveg for mennesker som er sterkt plaget med kviser. I USA skal minst tolv unge ha tatt sitt eget liv på grunn av store depresjoner forårsaket av tabletten.

Dagbladet, s. 17, tabletten. Onsdag,15.november 2000-11-15 (resymé fra Nettdoktor)"

http://home.no.net/habilnet/ua.htm Fra nederst på siden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124405-medisiner/#findComment-754641
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...