Gjest rådløs og trett Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 med meg? Jeg er ikke normalt sånn som jeg er nå, det er som om tankenen mine ikke er mine, men en annen del av meg. Jeg føler at jeg har en annen som er en del av meg, ja en som ike er sånn som jeg er. Jeg føler at hva er vitsen med å leve? I går kom jeg til meg selv sittende i bilen på vei til eteller annet sted. Problemet er bare at jeg ikke husker at jeg har satt meg i bilen. Jeg kunne ikke tenke meg å finne på noe galt med meg selv, fordi jeg er mamma til 2 barn. Jeg har hatt en vond bakgrunns oppvekst, med tunge overgrep over en periode på da jeg var 5 1/2 til jeg var 13. har stadige flashbacks fra de tingene mens jeg minst venter dem. Jeg har en psykiater jeg går til, men han og jeg har fått en felles avtale om at jeg selv skal si ifra når jeg har behov for time. En del av meg vil ha denne timen, men andre meg vil ikke det. jeg føler at jeg blir presset fra alle kanter. Har vel egentlig lyst til å bare dra min vei i nattens mulm og mørke, og bli borte til jeg er bare meg igjen, men jeg har vel denne andre meg hengende ved meg uansett. Vel jeg bare vil takke for at du tok deg tid til å lese dette. PS! jeg kan ikke gå på piller da jeg ammer, og han tåler ikke noe annet enn mors melk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124429-hva-skjer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille dui Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 hei, og vet du hva? kom deg til den timen, og kjenn godt etterpå hvor godt det faktisk er å få lettet tankene dine til noen som virkeli lytter og kan gi deg bra råd,det hjelper å snakke ut om det...få luftet disse tankene som svirrer i hodet ditt.. ammer du sa du? har du en liten baby å ta deg av?syns bare det er god grunn til å ikke dra bort i mørket? det er tungt med vonde minner, detgjelder å få kontroll over dem, og ikke omvendt, vil du ha dem til å styre livet ditt? du kan få hjelp til å gjøre dem mindre, og den hjlpen er der, ikke vær redd for å be om hjelp!!! klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124429-hva-skjer/#findComment-754694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Samtaleterapi er viktigst, og det skylder du babyen din - å holde moren frisk. Du sier at han ikke tåler annet enn morsmelk: Har du virkelig prøvd alle alternativer; også soyamelk og proteinredusert melk fra apoteket? Har han fått konstantert allergi mot kasein eller gjelder intoleransen laktosen? Dersom du har en diagnose vet du at du kan få melkeerstatning på blå resept, og du kan få prøve de medisinene som kanskje kan gjøre livet bedre for dere begge. En helt annen ting er at du kanskje ikke vil slutte å amme. Men selv om det ikke er ideelt, er det bedre for barnet å ha en frisk og opplagt mor som kan gi noe, enn en som er syk og ammer - og som helst vil forsvinne fra alt sammen. Jeg har vært akkurat der du er i dag, og det var med bitterhet at jeg måtte gi meg, slutte å amme, få en fra kriseteamet hjem to ganger uka, begynne med tunge medisiner og opprettholde terapien to ganger i uka. Besteforeldrene måtte stadig vekk inn og hjelpe til. Slik fikk jeg nok stabilitet og støtte til å kunne gi ham det han trengte. Ikke mer, men akkurat så det holdt. I dag er jeg i det minste stabil, og er mor til en flott, blid liten gutt på tre år. Han hadde også allergi mot melk. Vi klarte oss likevel. Jeg ammet bare i fire uker. Jeg tror det sentrale blir at du trenger mer hjelp enn du får. Noe er åpenbart galt; du bruker for mye krefter på deg selv og egne problemer til å strekke til som mor - alene. Du trenger kanskje mer fritid til å bearbeide ting, til å komme deg til timene, til å avreagere gjennom trening, hobbier, venninnesamtaler osv. Jeg håper du unner dere begge dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124429-hva-skjer/#findComment-755207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.