Thea3 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei Er ei jente i slutten av 20 åra som går på attføring. Har bestandig jobbet kjempemasse(100-200%stilling). For noen år siden sa det stopp i rygg og nakke. Klarte da ikke ligge, sitte, gå eller noe annet. Kom meg til lege(gråt hele veien, forferdelig smerte), fikk satt endel bedøvelsesprøyter. Det roet seg litt ned, men siden da har jeg vært plaget(3år). Vondt å komme meg opp av senga og er begrenset hva jeg kan gjøre. Føler jeg ikke har noen kraft i nakken. Har begynt på skole(attføring), men har vanskelig for å klare å gjennomføre den. Det er tungt å sitte over dataen og undervisningen blir lett tung. Har gått til fys, kiropraktor og akupunktur. Men etter mye styr og penger, uten å ha blitt bedre orker jeg ikke det mer. Har ikke vært i røngten, men har hatt en undersøkelse. Legen sjekket mine reflekser og kom ikke fram til noe. Kan også nevne at jeg har forsøkt å bli gravid i to år og er meldt opp til ivf. Klarer meg egentlig bra, da jeg har lært meg hva jeg kan og ikke kan gjøre for å slippe å få nye "knekk". Men blir lett stresset av skolen og hvis det er mye jeg må gjøre. Da kommer alt tilbake. Har dere legene noen mening hva jeg kan gjøre? Syntes det er ekkelt å gå å klage hele tiden til min fastlege. Er redd han skal tro jeg er lat(DET ER JEG IKKE) Hadde en fysisk tung jobb og føler at jeg bare slipper å jobbe. Men hva hjelper det når jeg skal gå flere år på skole, for så å begynne å jobbe igjen. sånn som jeg ser det nå vil jeg aldri klare å komme meg i 100% stilling. Jeg vil bli bedre:) Men hvordan? Beklager at dette ble langt og rotete. Men føler dere må få hele historien for å gi svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124507-attf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Synes jeg aner mellom linjene at du er deprimert. Dette bør du få behandling for, ofte hjelper det på smertene. Kanskje er delvis uføretrygd en løsning for deg; for en periode så du får roet deg ned og kommet deg. Det er alltid mulighet for å komme tilbake i arbeidslivet. I og med at plagene dine er så markante og langvarige, synes jeg det ville være aktuelt med en grundig undersøkelse; trolig er en fysikalsk-medisiner den som vil være best egnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124507-attf%C3%B8ring/#findComment-756590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.