Gå til innhold

usikker på fastlegens valg

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt anbefalt anti-depressiva eller beroligende midler fra behandleren min.

Fastlegen konstaterte at jeg var deprimert og skrev ut et AD til meg.

Problemet er at legen ikke kjenner så mye til meg, og han gir ikke inntrykk av å ha så stor kunnskap om AD, og gir meg ikke særlig gode forklaringer på hvorfor han velger en type forran en annen.

Nå er det slik at jeg ikke stoler på om han gitt meg "rett" type, og jeg lurer på hvordan jeg skal ta dette opp med legen. Har litt problemer med å kommunisere med han, og vil ikke at han skal ta spørsmålet ille opp.

Det ideele ville kanskje være å rådføre seg med en psykiater, men jeg vet ikke hvem jeg kan kontakte.

Blir takknemlig for forslag til løsninger!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124700-usikker-p%C3%A5-fastlegens-valg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg leste ett oppslag her inne på nettet om hvilke leger i byen min som var med på avtale med helse vest.

Der var min psykiater nevnt iallefall. Kanskje det finnes noe liknende for din by/ditt sted. Jeg mener jeg gikk inn på psykisk helse og så min by eller noe. Dersom jeg kommer over den siden igjen skal jeg sende den til deg.

Men jeg synes absolutt at du skal be om en henvisning til psykiater, da får du iallefall rett medisin.

Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ingen sikre oppskrifter på hva som er "rett" AD og ikke. Det kan en først vite i ettertid.

På gruppenivå har så godt som alle AD lik effekt dvs ca 2/3 av pasientene blir bra på førstevalget av AD, mens ca 1 av 3 må skifte til et AD nummer to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...