Gå til innhold

Spørsmål om Lamictal

Anbefalte innlegg

Virker Lamictal like bra på depresjon som antidepressiva (f.eks ssri)? Kan man like gjerne velge Lamictal ved siden av annen medisinering (f.eks litium) hvis en bipolar person blir deprimert, istendenfor antidepressiva? Eller er ikke dette mulig pga lang opptrappingstid? Lurer fordi jeg lett blir hypoman/manisk av antidepressiva.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124746-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-lamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg er også bipolar og går på Lamictal. Skal opp i 200 mg. Jeg har cipramil og remeron ved siden av og for meg fungerer dette veldig bra. Jeg føler at lamictal gjør meg mer stabil i humøret. Cipramil gjorde meg litt hyper men det merker jeg ikke noe særlig til nå, ikke mer enn det jeg må si er normalt.

Håper det virker for deg også.

Klem fra

For bipolare kan/bør en velge Lamictal som førstevalg i behandlingen av depresjoner før AD.

Noen ganger er ikke Lamictal eller litium nok, og da må en inn med AD.

Ok, så hvis man allerede står på en stemningstabilisator og begynner å kjenne en depresjon bygge seg opp, kan det lønne seg å legge til lamictal istenden for AD? (hvis man er bipolar) Var det det du mente? Utenom hvis depresjonen blir veldig alvorlig, da må man kanskje på AD likevel? Tror du det er lenge til Lamictal får bipolar lidelse som indikasjon?

Takker for svar..

Ok, så hvis man allerede står på en stemningstabilisator og begynner å kjenne en depresjon bygge seg opp, kan det lønne seg å legge til lamictal istenden for AD? (hvis man er bipolar) Var det det du mente? Utenom hvis depresjonen blir veldig alvorlig, da må man kanskje på AD likevel? Tror du det er lenge til Lamictal får bipolar lidelse som indikasjon?

Takker for svar..

Legen kan skrive ut Lamictal på blå resept under paragrafen som går på "organisk hjernelidelse".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...