Gjest vm18 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Hei! Jeg har noe de kaller for en geografisk tunge (vet ikke hva det heter på fagspråk). Tungen min er veldig flekkete til tider. Tror kanskje det er det øverste 'hudlaget' på tungen som blir borte noen ganger. Til tider er dette et problem da det er meget vondt. Jeg var på sykehuset i Bodø å fikk undersøkt tungen min da jeg va yngere. Der ble de ganske ivrige etter å se noe slikt, for det var visst rimelig skjeldent. Jeg fikk en medsin som bestod av ca.93% sprit, som jeg skulle smøre på tungen. Dette virket jo kun akkurat i det medsinen ble smurt på, fordi den var så sterk at den bedøvet tungen fullstendig. Etter mange år nå har jeg fortsatt vondt i tungen. Ikke konstant, men noen ganger. Er lei av å bedøve munnen for å ikke ha vondt. Er det noen som har hørt om dette før? Føler at ingen har peiling om dette, og at jeg derfor ikke kan få hjelp fra noen..! Da jeg spurte fastlegen min så han på meg som et spørsmålstegn(..) Er det fortsatt ingen som vet hva som gjør at det plutselig blir vondt? På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/124748-geografisk-tunge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.