Gå til innhold

Føler meg hjelpeløs......

Anbefalte innlegg

Jeg har en samboer som får cipramil for depresjoner, men etter å ha tatt disse i over en mnd, ser jeg fortsatt ikke tegn til bedring. Nå ligger han til sengs for 5 dag på rad. Han bryr seg ikke om å gi beskjed på jobben, virker likeglad - noe han også sier han er. Dessuten snakker han mye om at hvis livet skal være sånn, så ser han ikke vitsen i det. Han er lei seg hele tiden. Hans lege har stengt denne uken, så vi får ikke noe hjelp derfra. Jeg har hatt en kollega med depresjoner, det endte veldig tragisk, og min store skrekk er at han vil skade seg selv. Jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre, når han er våken angriper han meg (verbalt) hvis jeg forsøker å snakke med han og få han opp av sengen. Han fikk samme piller på nyåret, men sluttet med dem uten å konsultere legen, men den gang kom virkningen tidlig (etter 2-3 uker) Det tar på å se at han lider slik uten å kunne stille opp med noe. Jeg vil bli utrolig takknemlig for tips og råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/124794-f%C3%B8ler-meg-hjelpel%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er mest trolig at han har fått en dypere depresjon denne gangen. Jeg fikk også det da jeg sluttet med cipramil fordi jeg følte meg så frisk. Var jo medisinen som gjorde det, men det skjønte jeg ikke da. Iallefall tok det lenger tid før medisinen virket denne gangen.

Er han sykemeldt? I så fall kan du jo sende sykemeldingen til jobben hans. Er han ikke sykemeldt bør du ringe til arbeidsplassen for ham. De bør jo få vite hva som skjer. En annen ting er at det er merkelig at de ikke har ringt og etterlyst ham.

Ta kontakt med legen hans så snart det er mulig. Kanskje han trenger en sterkere dose denne gangen. Kanskje han også burde få henvisning til psykolog/psykiater.

Mvh

Han bør i alle fall ikke slutte med medisinene, men kanskje få endret dose, eller kanskje det bare tar lengre tid før dem virker denne gangen. SSRI skal du fortsette å ta lenge (minst et halvt år)etter at du er bra.

Bare vær der for han, vis at du bryr deg og er glad i han. Kanskje får du ikke så mye respons, men det betyr utrolig mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...