Gå til innhold

FU: På T-banen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du sitter på T-banen, passer du på å sitte sånn at flest mulig får sitte?

Gjest Pricilla
Skrevet

Ja, men jeg setter lite pris på at folk presser seg mellom meg og en til når vi sitter på tomannssete som er litt større enn vanlig tomannssete.. Da blir jeg sur. : )

Skrevet

Nå har vi ikke t-bane her hvor jeg bor, men jeg kom på bussen en dag hvor 10 elever okkupperte 20 seter med seg selv, beina og sekkene. Stilte meg opp foran dem en liten stund, alle kikka ut vinduet, og til slutt spurte jeg om det ikke var en eneste en som kunne klare å flytte på sekken sin, og det var faktisk en som gjorde det...

laguna1365380434
Skrevet

Jepp. Og jeg putter aldri, aldri bæreposer,sekker o.l på sete når det er mange på trikken:)

Gjest ja veldig irriterende
Skrevet

Her forlden så jeg en episode, ei dame kom inn og satte seg mellom to på en treseter, han på ene siden hadde satt ei pakke ved siden av seg, og gjorde ikke en mine til å flytte den ned, midt i rushtiden, snakk om sosial intelligens! Eller oppdragelse?

Skrevet

Kom inn på T-banen. Fullt, men på et sete satt en dame (kjendis fra TV2) med en pakke ved siden av seg. Jeg spurte om hun kunne ta pakken på fanget eller noe, men hun svarte meg ikke engang. Jeg presset meg ned ved siden av pakken - hun bare stirret surt rett frem - pakken ble stående, og jeg holdt på å ramle av setet mer enn én gang.

Gjest GeorgeX
Skrevet

Her forlden så jeg en episode, ei dame kom inn og satte seg mellom to på en treseter, han på ene siden hadde satt ei pakke ved siden av seg, og gjorde ikke en mine til å flytte den ned, midt i rushtiden, snakk om sosial intelligens! Eller oppdragelse?

Å ta T-banen i rushtida er en fin mulighet til å studere hvor total mangel det er på "sosial intelligens" eller evne til å bevege seg blant mange andre det er blant Oslo-folk. Det med å gi plass/presse seg inn der det IKKE er plass er bare et eksempel. Et annet er klassikeren med at folk presser seg inn i vognene før folk slipper ut, så har du de som stopper rett innenfor eller utenfor døren og begynner å fikle med mobilen selv om det er 40 stykker bak som skal frem, folk som på død og liv SKAL presse seg inn med SYKKEL på stappfulle vogner, folk som tar oppstilling rett foran dørene og nekter å flytte seg når folk skal ut og inn etc. Tragisk.

Skrevet

Ja, men jeg setter lite pris på at folk presser seg mellom meg og en til når vi sitter på tomannssete som er litt større enn vanlig tomannssete.. Da blir jeg sur. : )

Det beste er å be folk dra til hælvete. Det funker alltid.

Skrevet

Tviler på at jeg greier å ta opp mer enn ett sete, uansett hvor hardt jeg måtte prøve.

Gjest lis@bet
Skrevet

Gjør vel som regel det, tar sekk/veske på fanget og gjør plass så godt jeg kan.. så lenge det ikke nærmer seg en fyllik eller uteligger, da breier jeg meg... Stor mulighet for at de stinker, og det orker jeg ikke :-(

Men hva er det med mannfolk som ikke klarer å holde beina samlet? Har de så digert utstyr at de må sitte med lårene i 90 graders vinkel slik at vi på sidene må trøkke oss sammen for å få plass?

• 6 år senere...
Skrevet

Som regel bruker jeg det, eller jeg flytter sekk/veske bort fra sete ved siden av hvis det kommer mange folk på.

Det jeg ikke skjønner - når t-banevognen er nesten tom, masse ledige plasser, -hvorfor noen kommer og setter seg rett ovenfor meg. Er det et slags oppmerksomhetsbehov? Jeg blir sittende å lure på hva denne personen vil, på en måte. Det kjennes veldig unaturlig å sitte sånn. Jeg ville klart heller satt meg ved siden av i forhold til rett ovenfor.

Gjest kinelle
Skrevet

Jeg har alltid veske og eventuelle poser på fanget. Sitter jeg på nærmest tom vogn breier jeg meg nok litt mer.

Prøver å reise meg for eldre, men har litt blandet erfaring med det. Har fått høre utsagn av typen "ser jeg sååå gammel ut!" Så jeg prøver å peile dem ut :)

Pleier å ha iPoden i ørene for å stoppe eventuelle pratsomme fremmede i forkant. Er ikke alltid jeg er klar for det. Men vi er jo så norske og setter oss ikke på et dobbeltsete dersom vi ikke er nødt. Av og til kunne det vært hyggelig med en litt sydeligere stemning der man setter seg på dobbeltsete uten at det er fullt, og slår av en prat med sidemannen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...