Gå til innhold

Akupunktur - nå mistet følelse i fingrene

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelige greier

Hei! :) Var for tre uker siden til akupunkturbehandling. Enkelte av nålene ble satt i venstre håndledd...og siden da har jeg mer eller mindre mistet følelsen i to fingre og er nummen og svak i samme hånd. Har ALDRI hatt problemer med dette før...virker som blodsirkulasjonen har stoppet litt opp, blitt iskald på nevnte to fingrer. Er irriterende å gå med ei hånd som er nummen og svak, kan knapt knyte skoene! Hva i all verden kan man gjøre med dette? Har andre opplevd lignende? Prøvde spørre min akup. (som jeg ikke går til lengre) om dette, men fikk ikke noe særlig svar på dette. Kan jeg kreve at hun "retter opp" feilen? Er redd hun har vært bortpå en nerve og at det ikke vil bli bra igjen. Ps Har heller aldri hatt problemer med hendene/ledd/muskulatur eller blodsirkulasjon.

Fortsetter under...

Gå til legen din og få konstatert hva dette er! Vil IKKE anbefale deg å få denne akupungtøren til å "rette dette opp"! Hun burde ha tatt "klagen"/spørsmålet ditt mye mer alvorlig! _Skulle_ det bli en større "sak" av dette, er det viktig for deg å ha dokumentasjon på håndens tilstand! Lykke til!

• 4 uker senere...

Hei! Jeg har opplevd det samme, bare at det var høyre liletå. Fikk nåler i denne foten, og merket etterpå da hun fjernet den ved liletåa, at jeg hadde mistet følelsen i den. Jeg sa i fra til henne med en gangm og hun sjekket den opp flere gangeri tiden framover, og hun syntes det var rart og også veldig dumt for meg da..men hun mente hun måtte ha vært borte i en nerve. Jeg klarer enda ikke å strekke ut denne tåa, når jeg strekker ut de andre 4. Det blir der, og jeg kjenner den nesten ikke.. Dette er flere år siden, og jeg går fortsatt hos den samme. Hun er veldig dyktig, og dette har hendt kun den ene gangen på 9 år. Fingrene er jo verre for deg, og jeg ville tatt det opp med den akupunktøren du går til nå ( hvis du går hos noen da?!Det kan jo være at denne kan stimulere nerven din til å komme tilbake til livet igjen?! vem vet.. inta jag. Lykke til uansett! Hilsen

• 2 uker senere...
Gjest Merkelige greier

Hei! Jeg har opplevd det samme, bare at det var høyre liletå. Fikk nåler i denne foten, og merket etterpå da hun fjernet den ved liletåa, at jeg hadde mistet følelsen i den. Jeg sa i fra til henne med en gangm og hun sjekket den opp flere gangeri tiden framover, og hun syntes det var rart og også veldig dumt for meg da..men hun mente hun måtte ha vært borte i en nerve. Jeg klarer enda ikke å strekke ut denne tåa, når jeg strekker ut de andre 4. Det blir der, og jeg kjenner den nesten ikke.. Dette er flere år siden, og jeg går fortsatt hos den samme. Hun er veldig dyktig, og dette har hendt kun den ene gangen på 9 år. Fingrene er jo verre for deg, og jeg ville tatt det opp med den akupunktøren du går til nå ( hvis du går hos noen da?!Det kan jo være at denne kan stimulere nerven din til å komme tilbake til livet igjen?! vem vet.. inta jag. Lykke til uansett! Hilsen

Hei!....FIRE år???! Hjelpes!!! Så ikke dette innlegget før nå men tenkte jeg bare skulle nevne at jeg nok ikke går hos henne lengre,(skulle ha pause likevel) dessuten pratet hun det bare bort når jeg tok det opp med henne. Har fortsatt nedsatt følelse og kraft i fingrene/handa og nå greier ikke jeg heller og strekke ut et par fingrer uten at jeg DYTTER ned leddene med den andre handa.! Har nå endelig fått time hos lege. Om jeg går til akupunktør igjen kommer jeg nok til å forhøre meg litt mer denne gangen.Sikkert litt leitt for henne og, skulle jo bare hjelpe meg....Likevel syns jeg hun virket litt stresset selv når jeg var til bahandling..klarte liksom ikke slappe av,da.Hun hadde alltid flere pasienter samtidig og føk mellom det ene og det andre rommet, og når nålene skulle settes virket hun ikke like "grundig" som en jeg gikk hos tidligere... (Hun "kjørte" de liksom bare rett inn og føk avsted!)... Den andre akup. spurte alltid "hvordan det føltes",tok seg god tid, lirket forsiktig inn nålene,virket så nøye og var ikke minst rolig og avslappet selv!Håper du får en ordning på tåa de, du og. Får jo håpe det ikke er nerveskade for da er det vel ikke så mye mer å gjøre med det...Lykke til med deg og!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...