carma Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Til dere tvilere som ikke hadde noen tro på at jeg var blitt en ikke-røyker da jeg påsto det i juni - jeg er fremdeles like røykfri og har nytt og nyter tilværelsen uten nikotinpinnen! ) I løpet av de 4 1/2 mnd som har gått har jeg ikke en eneste gang hatt lyst til å ta meg en røyk igjen, og jeg kan ikke fatte at jeg ventet så lenge før jeg sluttet, når det var så enkelt å slutte når jeg bare gjorde det på riktig måte. Min store helt er selvfølgelig Carr, og jeg anbefaler boken på det sterkeste! Jeg har forresten heller ikke lagt på meg et gram - har faktisk gått ned et par kilo ) En velduftende og røykfri hilsen fra meg! PS: Jeg prøvde å lage avsnitt, men fikk visst ikke lov. Derfor er det litt klønete å lese... 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Gratulerer masse. Jeg synes du er kjempeflink. Jeg har lånt bort boka mi men kanskje det begynner å bli tiden for å lese den igjen. 0 Siter
ftmffm Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Gratulere :-) Håper dette fortsetter like greit for deg videre. Innlegget ditt var lett å lese med fine avsnitt :-) 0 Siter
Spirea Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Du har vært kjempeflink, det koster litt å komme dit du er nå.Nå holder det skal du se, bare du ikke tror du kan bli festrøyker.. det er ikke så smart. Godt å være røykfri egentlig? 0 Siter
naiv Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Gratulerer. Jeg er faktisk en ikke-røyker selv (en uke) men ikke takket være den omtalte boka. Den kan noen få gratis av meg. 0 Siter
carma Skrevet 2. november 2003 Forfatter Skrevet 2. november 2003 Gratulerer masse. Jeg synes du er kjempeflink. Jeg har lånt bort boka mi men kanskje det begynner å bli tiden for å lese den igjen. Takk takk ) Boken min står trygt i hylla her, og jeg har bevisst unngått å låne den bort i tilfelle jeg skulle få bruk for den igjen. Nå har jeg ikke det enda, men det er greit å ha den i hus tenker jeg. 0 Siter
carma Skrevet 2. november 2003 Forfatter Skrevet 2. november 2003 Du har vært kjempeflink, det koster litt å komme dit du er nå.Nå holder det skal du se, bare du ikke tror du kan bli festrøyker.. det er ikke så smart. Godt å være røykfri egentlig? Takk! Og - nei - jeg festrøyker selvfølgelig ikke. Hva er vitsen med det? ) Det er faktisk _helt ærlig_ fantastisk å ikke behøve den dritten. Jeg føler ikke at jeg har gitt slipp på noe betydningsfullt ) 0 Siter
carma Skrevet 2. november 2003 Forfatter Skrevet 2. november 2003 Gratulere :-) Håper dette fortsetter like greit for deg videre. Innlegget ditt var lett å lese med fine avsnitt :-) Jeg lot være å forhåndsvise siste gang før jeg postet og da kom avsnittene med likevel ) 0 Siter
carma Skrevet 2. november 2003 Forfatter Skrevet 2. november 2003 Gratulerer. Jeg er faktisk en ikke-røyker selv (en uke) men ikke takket være den omtalte boka. Den kan noen få gratis av meg. Hehe... Jeg tror den boken enten funker eller absolutt _ikke_ funker på folk. Men det viktigste er jo at du har sluttet å røyke! Gratulerer ) 0 Siter
Spirea Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Takk! Og - nei - jeg festrøyker selvfølgelig ikke. Hva er vitsen med det? ) Det er faktisk _helt ærlig_ fantastisk å ikke behøve den dritten. Jeg føler ikke at jeg har gitt slipp på noe betydningsfullt ) Det er innmari godt å bestemme over seg selv, det synes jeg. Jeg mener - jeg er glad i kaffe, men jeg mååå ikke ha det. Jeg kan ta the isteden, men røyken måtte jeg ha, uansett om jeg hadde lungebetennelse eller var frisk. Godt å ikke ha det sånn lenger. Har fremdeles - etter 2,5 år lyst på røyk innimellom, men det går fort over. Og så har jeg nesten aldri halsbetennelse lenger og det er godt. Gratulerer med at du har kommet kjempelangt i alle fall. 0 Siter
carma Skrevet 2. november 2003 Forfatter Skrevet 2. november 2003 Det er innmari godt å bestemme over seg selv, det synes jeg. Jeg mener - jeg er glad i kaffe, men jeg mååå ikke ha det. Jeg kan ta the isteden, men røyken måtte jeg ha, uansett om jeg hadde lungebetennelse eller var frisk. Godt å ikke ha det sånn lenger. Har fremdeles - etter 2,5 år lyst på røyk innimellom, men det går fort over. Og så har jeg nesten aldri halsbetennelse lenger og det er godt. Gratulerer med at du har kommet kjempelangt i alle fall. Ja, det er en deilig følelse av selvstendighet når man ikke lenger trenger å få panikk en søndag morgen når det plutselig bare er én sigg igjen i pakka. Jeg har ikke hatt _lyst_ på røyk i den forstand (i alle fall ikke enda) men det har vært situasjoner der hodet automatisk har tenkt at nå ville det vært naturlig å tenne en røyk. I visste omstendigheter liksom. Men da bare konstaterer jeg det - og så er det greit. Du er jo også råflink etter flere år! ) 0 Siter
Åsemor Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Gratulerer. Jeg er faktisk en ikke-røyker selv (en uke) men ikke takket være den omtalte boka. Den kan noen få gratis av meg. Selv om du allerede har sluttet å røyke kan boka være god å lese 0 Siter
kit Skrevet 2. november 2003 Skrevet 2. november 2003 Kjempebra! Jeg her heller ikke røykt på 2 mndr. nå. Det har gått mye greiere enn jeg hadde håpet på. Håper det fortsetter sånn også. Har ikke lest Carr boka enda, men skal begynne på den i dag. Grunnen er en ekstra motivator + at jeg er litt nysjerrig - har jo hørt så mye om den. Lykke til videre!! 0 Siter
sigga Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Hvordan har du klart å holde vekten?? 0 Siter
carma Skrevet 4. november 2003 Forfatter Skrevet 4. november 2003 Hvordan har du klart å holde vekten?? Jeg føler ikke at jeg har gitt opp noe som har etterlatt seg noe tomrom. Da trenger jeg heller ikke å fylle det med noe. Det perioden man har en reel "grunn" til å spise mer, er i perioden med abstinenser - og denne varer i max 3 uker! Nikotin er et av de stoffene som gir aller _minst_ og _svakest_ abstinenser faktisk. De kan minne litt om sult og derfor kan det være enkelt å fylle opp med for mye mat. Men etter disse 3 ukene er det "kun" det psykiske som henger igjen. Jeg var veldig klar over at det hang sammen sånn, og da var det ikke vanskelig for meg å forstå at jeg ikke trengte noen substitutt for røyken ) 0 Siter
sigga Skrevet 4. november 2003 Skrevet 4. november 2003 Jeg føler ikke at jeg har gitt opp noe som har etterlatt seg noe tomrom. Da trenger jeg heller ikke å fylle det med noe. Det perioden man har en reel "grunn" til å spise mer, er i perioden med abstinenser - og denne varer i max 3 uker! Nikotin er et av de stoffene som gir aller _minst_ og _svakest_ abstinenser faktisk. De kan minne litt om sult og derfor kan det være enkelt å fylle opp med for mye mat. Men etter disse 3 ukene er det "kun" det psykiske som henger igjen. Jeg var veldig klar over at det hang sammen sånn, og da var det ikke vanskelig for meg å forstå at jeg ikke trengte noen substitutt for røyken ) Nå sluttet jeg for 16 måneder siden i forbindelse med at jeg ble gravid. jeg har alltid sluttet da, men også begynt igje for å gå ned igjen i vekt. men denne gangen vil jeg ikke begynne igjen, men ser at jeg sliter med å gå ned igjen i vekt.... jeg får vel bare innstille meg på at jeg får begynne med en sånn knekkebrød diett noen uker fremover... Sukk... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.