Gå til innhold

impulskontroll

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish
Skrevet

Hvordan får man bedre impulskontroll?? Eier ikke,

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan du har det, men hvis du for eksempel mener det å bli plutselig sint midt på gata og får lyst til å sparke bein på folk e.l skjønner jeg hva du mener. Da prøver jeg å holde det i meg (sikkert ikke sunt) eller gå rasende fort eller slå i veggen eller banne for meg selv. For det er jo egentlig ikke uskyldige forbipasserende sin skyld at jeg er sint. Ellers prøver jeg å tenke meg om to ganger før jeg sier noe eller gjør noe som kanskje ikke er så lurt å si eller gjøre likevel. Prøver å tenke på konsekvensene. Telle til ti. Stoppe opp. Tenke. Velge å tenke seg om først. Det er lov. Si i fra om det. Ikke si eller gjøre noe før du er klar. Vet ikke om dette ble et ordentig svar, men var disse tankene som dukket opp når jeg leste spørsmålet ditt. Mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Stikkordet er trening.

Forutse "faresituasjoner", forberede seg på alternative reaksjoner, trene, lære seg teknikker osv.

Du skriver ingenting om i hvilke situasjoner du lar deg styre av impulser. Blir du sint uten grunn, får du selvskadetanker av bagateller, ligger du med "alle" og angrer etterpå, kjøper du bort alle pengene dine straks du får noen eller.............?

Gjest trrrish
Skrevet

Stikkordet er trening.

Forutse "faresituasjoner", forberede seg på alternative reaksjoner, trene, lære seg teknikker osv.

Du skriver ingenting om i hvilke situasjoner du lar deg styre av impulser. Blir du sint uten grunn, får du selvskadetanker av bagateller, ligger du med "alle" og angrer etterpå, kjøper du bort alle pengene dine straks du får noen eller.............?

Shopper masse, spiser masse.. blir også sint og selvskadetanker av bagateller, men det har dempet seg betraktelig etter at jeg fikk zyprexa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...