Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei er en kvinne som skjeler på ene øyet, har operert 3 ganger som liten så synsfeilen er rettet,men kosmetisk sett plager dette meg. hvordan gå frem i systemet for å komme raskt til?finnes det private sykehus som gjennomfører slike operasjoner,eller må jeg gå gjennom det offentlige systemet(lange ventelister)bor på vestlandet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125314-sjeling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det høres ut som du har hatt "den kosmetiske" skjelingen hele livet.

Øyelegene har selvfølgelig vært mest opptatte av å korrigere synet; dette er viktig å gjøre i barnealder. Den kosmetiske delen blir man gjerne mer opptatt av senere i livet. Alle unge kvinner ønsker vel å ta seg pent ut. Kritisk/nedvurderende til eget utseende kan man bli hvis man er sliten, har møtt motgang eller livet ellers er vanskelig. Det er viktig å ikke forhaste seg i slike perioder. Det offentlige vil kunne støtte operasjoner av de fleste former for kosmetisk skjeling. Så vidt jeg vet er det en ganske omfattende operasjon. Tror det er lurt å starte hos en vanlig øyelege på sykehuset du hører til. De vil kunne vurdere hva slags operasjon som er aktuell. Videre derfra er det fritt sykehus-valg, og mange sykehus har samarbeid med private klinikker. Det viktigste for deg er vel at det blir gjort en grundig vurdering. Forhør deg om hvem som er de beste kirurgene; ikke de raskeste....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125314-sjeling/#findComment-764390
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...