Gå til innhold

Jaha, hva skjer nå da?

Anbefalte innlegg

Gjest Junior1980.23

Jeg er en gutt på 23 år. Etter en periode med problemer og dårlig selvtillit og alt det har det begynt å gå bedre nå som jeg har begynt å gå hos psykolog. Etter å ha pratet litt med han kom vi fram til at jeg egentlig ikke hadde så store problemer men kun at det var noen tråder som var innviklet og som vi måtte finne ut av. Jeg har begynt å sette verdi på meg selv og jeg føler også at jeg ikke har noe å skamme meg over. På skolen går det også bedre. Hadde før problemer med å snakke med folk men det mye bedre nå. Å snakke med jenter var også et problem men det har blitt noe bedre. Som jeg har skjønt så tar dette tid. Jeg kan ikke forvente at etter noen samtaler med legen at jeg vil bli som ny på en så kort periode. Dette vil ta tid. Problemet mitt er at jeg ønsker med så sårt kvinnelig selskap. Altså en jente som jeg kan finne på ting sammen med og bryte nok en barriere. Det vil si gåpå kino, bowle og snakke med en. Men akkurat nå ser det så mørkt ut. Det virker som om jeg har nok med å få selvtilliten plass i første omgang. Det er tungt fordi at noen dager er tyngre enn andre. Så det å holde fokus på å ikke la problemene komme tilbake, det er tungt. Er det noen som har tips/råd til meg? )Kan bare legge til at jeg tidligere aldri har hatt kjæreste og heller ikke hat jentevenner. Har vært egentlig ganske lukket med å ha bare guttevenner og på utesteder så har jeg ikke hatt selvtillit til å gå og bli kjent med noen.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125362-jaha-hva-skjer-n%C3%A5-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange jenter også som har det akkurat som deg. Det perspektivet bør du ta. Det er jenter som er akkurat like redd og bekjeden. Men de fleste tar på seg en verdensvant maske. Ta initiativ og bruk mulighetene du har når du er ute. Det er kanskje lettere når du har tatt deg en øl. Når du først har fått kontakt en gang så går det av seg selv neste gang. Bruk øynene......de kan flørte mye..... Andre mennesker er ikke noe mer modige enn deg. Det tar gjerne tid og mange avslag kan du også få, men slik er det for alle. Ikke gi deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...