Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I lang tid var jeg plaget av reisesyke bare jeg skulle ta en biltur. Som oftest endte det i oppkast, og da gikk resten av turen bra, Jeg har to spørsmål angående dette; hvorfor ble jeg plutselig "frisk" etter noen år? Jeg har ikke blitt reisesyk på mange år nå...

Og hvorfor er det slik at det er magen som tar "støyten" når man blir bilsyk eller reisesyk? Det skyldes da at balanseorganet i øret forstyrres stemmer ikke det? I så fall ville det ikke vært mer logisk å få smerter i øret eller hodepine?? Jeg finner liksom ikke noen relasjon mellom øret og magen, Kjenner også flere som har hatt så sterke migreneanfall at de har kastet opp. Det virker heller ikke logisk. Hva er det kroppen forventer å oppnå ved å sette igang en slik reaksjon når det i utgangspunktet ikke er magen det noe galt med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125431-ulogisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Det får deg jo til å ikke ville utsette deg for bilkjøring o.l. igjen, da, hvis du vil se sånn på det. Man blir jo kvalm, og vil

Leste en gang at vi som blir reisesyke, har noe i hjernen, som de som ikke blir det, mangler. Vi er vel litt mer neandertaler..... :-)

På meg avhenger det også av dagsformen (stress/menssyklus?), så det er nok litt mer komplisert, enn bare det med hjernen/øret...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125431-ulogisk/#findComment-761781
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...