Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Endelig har jeg funnet ett sted hvor jeg kan stille spørsmål uten å røpe min personlighet :)

Jeg har ett STOORT problem i mine øyne.

har i flere år hatt "kviser" på penis. Ligner veldig på slike talg klumper/prikker som ofte kommer på huden på kinn beinene. Klemmer jeg hardt på de så kommer det ut litt "talg" ser det ut som. Men de forsvinner liksom aldri. I alle "kvisene" så er det ett hår. så ser på en måte ut som om det er hårsekken som er betent!

Har hatt dette så lenge jeg kan huske! forsvinner aldri, og jeg tørr rett og slett ikke gå til legen og slenge penis på bordet og forklare problemet! :(

Så spm mitt er egentlig, er det vanlig å ha mange små hår på penis?

Og hva må jeg gjøre for å få vekk disse kvisene/talg prikkene??

(håper du kan henvise meg til noe jeg kan kjøpe uten resept på apoteket)....

Takker for svar og denne tjenesten :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125434-kviser-p%C3%A5-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg beklager at jeg ikke kan gi deg en sesam sesam svar som løser dine problemer. For det første er det slett ikke uvanlig at det er prikker eller kviselignende klumper på penis. Det er faktisk av de relativt hyppige spørsmål jeg får på disse spalter. Slik du beskriver er det mest nærliggende å tenke på at det er noe avløpsproblemer fra talgkjertlene du har. Disse kan bli betent, spesielt hvis du klemmer ut innholdet. Skjer det er det riktig med antibakteriell salve i noen dager. F. eks. Bacimicin salve. Men det hjelper egentlig ikke for selve dannelsen av disse talgklumpene. Jeg ville tro at det fornuftigste du kan gjøre det er å vise det til din lege. Det er såpass vanlig at han har sikkert vært bort i slike plager mange ganger, og det er ikke noe å gjemme bort. Som sagt jeg kan gi råd for behandling av infeksjon, men det bør vurderes av noen om det er mer enn mange menn sliter med og ikke noe særlig å gjøre med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125434-kviser-p%C3%A5-penis/#findComment-761850
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...