Gå til innhold

redd for å legge på meg...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Beveg deg mer og vær bevisst på hva du spiser,

Banale råd, men det er det eneste som funker i lengden.

Herregud for et dårlig råd soleil. Vær bevisst på det du spiser?? Hva betyr det? At du skal spise hva? At vi skal følge det tradisjonelle norske kostholdet?

Nei, nå må jeg snakke hardt til deg ass!

Hvorfor slutter du å røyke?

For å leve lenger?

Få bedre kondis?

Lukte bedre?

Få bedre smakssanser?

Spare penger?

Slutte å hoste?

Vel, hvis disse aspektene er mindre viktig for deg enn å eventuelt skulle legge på deg 5 kg med fett, så har du uansett et aldri så lite motivasjonsproblem.

Spis som nå, se hva som skjer, og dersom du går opp i vekt så ser du på kostholdet ditt, samt begynner å trene.

Beveg deg mer og vær bevisst på hva du spiser,

Banale råd, men det er det eneste som funker i lengden.

Jeg har hatt og har spiseforstyrrelser og er dødsredd for å legge på meg... Vet ikke om jeg tør å slutte å røyke, det hjelper jo med at jeg ikke blir så sulten... Men likevel vil jeg slutte for jeg vil jo ikke ha gule tenner og sorte lunger....

Dette hørtes sikkert veldig tett ut... men det er faktisk litt av et dilemma.... sukk...

Gjest nikotinplaster

Jeg har hatt og har spiseforstyrrelser og er dødsredd for å legge på meg... Vet ikke om jeg tør å slutte å røyke, det hjelper jo med at jeg ikke blir så sulten... Men likevel vil jeg slutte for jeg vil jo ikke ha gule tenner og sorte lunger....

Dette hørtes sikkert veldig tett ut... men det er faktisk litt av et dilemma.... sukk...

man har jo alltids nikotinplaster som hjelpemiddel for å slutte ..

Annonse

Herregud for et dårlig råd soleil. Vær bevisst på det du spiser?? Hva betyr det? At du skal spise hva? At vi skal følge det tradisjonelle norske kostholdet?

Nei, nå må jeg snakke hardt til deg ass!

Hehehe :P

Tenke sjæl............. sier jeg bare..

De fleste veit hva de BØR spise, så gjelder det å bli BEVISST på hva en gjør i praksis og å beholde de gode vanene og endre på de dårlige.

Får du noe hjelp i forhold til spiseforstyrrelsen?

De fleste veit hva de BØR spise, så gjelder det å bli BEVISST på hva en gjør i praksis og å beholde de gode vanene og endre på de dårlige.

Jeg er ikke helt enig med deg i at de fleste vet hva de bør spise.

De fleste tror tross alt at de gjør underverker om de bytter ut margarin med lett-margarin, syltetøy med lett-syltetøy, at typisk norsk mat som kjøttkaker er sunt, og i det hele tatt.

Det er jo for øvrig ufattelig at enkelte tror at det tynne laget med smøreost de trøkker på brødskiva si, er essensielt i forhold til ens kosthold.

Men folk tror at det er relevant hvor vidt disse 5 grammene med pålegg er "lettmat" eller ikke.

Jeg får si til deg som jeg sa til eldstejenta mi:

"problemet med dere unger er at dere er så dumme, dere VET jo så lite"

pang, sa det - et eller annet traff meg :)

Slike tanker som du hadde, hindret meg i å slutte å røyke i mange år.

Du må bare finne ut om du vil slite med disse tankene resten av livet,samt den den redselen for at du kan påføre deg selv kreft.

Ja, kreft kan man få allikevel, men kan ikke tenke meg noe verre enn å vite at det var min egen skyld.

Vel, du må finne en dato for røykeslutt å bare bestemme deg.

Selv valgte jeg å ta en ting om gangen.

Jeg sluttet første 1.september, orket ikke tenke på vekten, spiste og koste meg.

Kroet meg i sofaen og leste, leste og leste.

Jeg har lagt på meg noen kilo, men nå føler jeg meg endelig klar for fikse den biten også.

Jeg går turer hver kveld, kuttet ut sjokolademuffinsene, og skal så smått begynne på sats igjen.

Jeg kjenner på buksa at det begynner å gå riktig vei.

Du greier å fikse begge deler i løpet av noen måneder, så er du både slank og røykfri til sommeren.

Lykke til

Slike tanker som du hadde, hindret meg i å slutte å røyke i mange år.

Du må bare finne ut om du vil slite med disse tankene resten av livet,samt den den redselen for at du kan påføre deg selv kreft.

Ja, kreft kan man få allikevel, men kan ikke tenke meg noe verre enn å vite at det var min egen skyld.

Vel, du må finne en dato for røykeslutt å bare bestemme deg.

Selv valgte jeg å ta en ting om gangen.

Jeg sluttet første 1.september, orket ikke tenke på vekten, spiste og koste meg.

Kroet meg i sofaen og leste, leste og leste.

Jeg har lagt på meg noen kilo, men nå føler jeg meg endelig klar for fikse den biten også.

Jeg går turer hver kveld, kuttet ut sjokolademuffinsene, og skal så smått begynne på sats igjen.

Jeg kjenner på buksa at det begynner å gå riktig vei.

Du greier å fikse begge deler i løpet av noen måneder, så er du både slank og røykfri til sommeren.

Lykke til

Huden ser friskere ut. Gråfargen er borte.

Jeg ble forkjølet for en uke siden, men er nå frisk igjen.

Jeg som pleide å slite med en hoste i flere uker etter en forkjølelse.

Jeg våkner tidligere i helga, og føler meg friskere og mer opplagt.

Når man blir litt opp årene kan man nesten se hvem som røyker og ikke.

Forfengelig som jeg er, var det en stor motivasjon for meg å se de litt eldre storrøykerne på jobben.

Det er noe som skjer med huden etterhvert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...