Gå til innhold

trenger svar..

Anbefalte innlegg

Gjest alvejenta

Hei!

jeg er en 20år gammel jente som har vært plaget av sterke magesmerter i 3-4mnd), og har også den siste måneden fått sterke ryggsmerter og stivner fort i øvre del av rygg og nakken. Magesmertene har vært mest på venstre side, rett under/ved der ribbenene stopper, også noen ganger på høyre side, og kan være så ille at man får lys til å skrike, trykker man der det gjør vondt går det ilinger ellers i magen, har også blitt svimmel og kvalm enkelte ganger i forbindelse med det. Prøvde å spørre fastlegen om det sist gang jeg var der, men hun bablet i vei om noen blodprøver uten en gang å spørre om det jeg sa det gjaldt ellers. Har såvidt nevt mageproblemene for henne før, uten at hun brydde sg mer om å spørre om det den gangen heller, ettersom hun anså det som mer viktig å sjekke b12 nivået, etc på blodprøvesvarene. I tillegg har menstruasjonen har vært forsinket i 2-3uker nå, har aldri opplevd at den har vært forsinket mer enn 2dgr før og jeg lurer på om det kan komme av jernmangel (har jern- og b12 mangel)? (bruker p-piller). Lurer også på om graviditetstester man får kjøpt på apotek er pålitelige og hvor sikker de er?

glemte å ta p-pille et par dager..så er usikker.

håper dere kan svare

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125698-trenger-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du kan stole helt på de testene de har på apoteket, men er du usikker kan du ta en ny tre uker etterpå i tilfelle du er litt for tidlig. Spør på apoteket du.

Når det gjelder b-12 mangelen synes jeg det er rart at legen ikke sjekker magen din også da det kan være problemer med at du ikke tar opp næringen skikkelig dersom du har problemer med tarmene. Be h*n sjekke det skikkelig neste gang du er der. Ikke gi deg, mas. Det har jeg anbefalt min datter også å gjøre.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125698-trenger-svar/#findComment-763851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...