Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 33 år, som sliter med overvekt. Jeg har i perioder slanket meg, og blitt mye lettere. Men innen 2-3 år er jeg oppe i vekt igjen, og da enda tyngre en jeg var. Jeg er så lei av denne jo-jo slankingen min. Jeg greier ikke å legge om kostholdet mitt for lengre perioder.

Denne overvekten sliter på kroppen min, og er ikke bra for helsen min. Jeg er 100% overvektig.

Det jeg lurer på, er hva kan jeg gjøre for å få en slankeoperasjon. Dvs. en slags reduksjon av magesekken eller lignende? Hvem utfører slike operasjoner, og hva skal til for å få dekket en slik.

Er det noen som har erfaringer med en slik operasjon?

Håper at noen kan svare meg.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125704-overvekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Min kusine gjorde det. Hun fikk operert bort litt av magesekken og tarmen. Problemet er bare at magesekken utvider seg når du spiser mye. Dermed var det ikke mange årene før hun var oppe i samme vekten.

Det jeg har fått beskjed om er å spise hver tredje time for da holder en forbrenningen oppe. Det sammen med en tur eller annen trim en halv time hver dag skal få vekten til å gå ned. Det tar jo lenger tid slik men det varer dessto lengre.

Skal låne en trimsykkel av en venninne plus at vi har kjøpt en trimgreie for rumpe/mage/lår på tv-shop. Så nå håper jeg at jeg er nede i normal vekt til sommeren.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125704-overvekt/#findComment-763849
Del på andre sider

Her finner du flere som har gjennomgått en slik operasjon og som du kan snakke med:

http://dk.groups.yahoo.com/group/hjelpBMIover30/

Forøvrig vil jeg tipse deg om dette tiltaket:

http://www.thyro.net/trimgruppe.htm

Finnes det ikke noen slik gruppe der du bor, kan du jo alltids starte en selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125704-overvekt/#findComment-763905
Del på andre sider

Gjest på vei 1-2-3

Hei kjære deg!

Jeg må vel si at jeg er/har vært i samme situasjon. Har alltid slitt med overvekt, siden jeg var liten, og vekta har ikke annet enn gått oppover gjennom årene. Har gått på mengder av kurer og har endt opp som en jo-jo slanker som deg.

Har hatt noen vellykkede slankekurer som har fått meg ned til en trivselvekt, men pga min egen svakhet så har det bært opp igjen. Jeg har hatt mine vellykkede nedganger med hjelp av Grethe Roede, og mener det er den mest fornuftige kuren da det dreier seg om helt vanlig mat i mindre mengder.

Men hadde det vært så enkelt, så hadde jo alt vært helt greit.

Man må bare rett og slett slå oss til ro med den tanken at man er en evig slanker, og at selv om man klarer å slanke bort kiloene, så må man fortsette å passe seg. Det er vel det som har vært min svakhet. Har vel trodd at etter at jeg kom ned til en fin vekt, at jeg kunne spise det jeg ville igjen. Men slik er det jo ikke. Man må hele tiden passe på.

Etter mange år med opp og ned, så tror jeg at jeg har kommet inn i en ny fase hvor jeg har masse erfaring fra dette, og vet at hvis jeg vil holde vekten, så MÅ JEG BARE! Jeg har problemet, og problemet forsvinner ikke med en fin kropp. Synd, men sant.

Uansett, så har jeg nå kommet inn i en periode med slankingen hvor alt er anderledes enn andre slankekurer. Har enormt med positive tanker om at jeg får det til, dette ønsker jeg, dette skal jeg klare. Og jeg skal holde vekten etterpå. Det viktigste er ikke hva kur du velger, selvfølgelig er jeg total motstander av pulver og lavkalori-kurer. Men man må finne den måten som man selv kan leve med. På en fornuftig kur. Men det viktigste er å få motivasjonen frem i lyset. Uten den, er det nesten umulig. Vet ikke hva som har gjort at den har kommet så sterkt til meg akkurat denne gang. Har hatt motivasjon før, men ikke på denne måten. Har en full visshet om at denne gang kommer det til å gå greit, jeg kan skeie ut en gang i blant uten dårlig samvittighet. Jeg vet at jeg klarer å fortsette dagen etter. Jeg skal la det ta den tiden det tar. Akkurat nå har jeg en "pause", har hatt det siden august, men kroppen min trenger det, og jeg skal ikke tvinge den videre før den er klar. Men jeg tvinger den til å holde vekten, og det har jeg klart.

I denne perioden, fra mai i år, så har jeg tatt av 20 kilo. PÅ mitt verste så har jeg vært nesten 30 kilo mer enn nå. Og jeg har fremdeles rundt 30 kilo som skal av før jeg er fornøyd. Så man kan vel si at jeg også var 100 % overvektig.

Jeg ser at du ønsker å innskrenke magesekken, og hvis det blir at du for alvor velger å gjøre det, så ønsker jeg deg lykke til med det.

Men du kan klare det uten. Men man må finne den riktige motivasjonen.

Jeg har denne gang klart meg med å følge sånn noenlunde Grethe Roede. Ikke på kurs, men holder meg innenfor kalorimengden.

Motivasjonen har jeg hentet fra et nettsted som heter Slankere.com

Og det anbefaler jeg på det varmeste. Det kan du skrive dagbok, og registrere vekta de så ofte du vil. Og du møter andre med samme problem, og kan skrive kommentarer til dem, og få kommentarer tilbake. Det er selvfølgelig anonymt.

Det er lettere å få motivasjon med at det er andre rundt en. På Grete Roede kurs møter man jo menneskene personlig, men det er jo ganske dyrt, og kun en dag i uken. Her kan du gå inn å skrive, chatte hver dag. Det har hjulpet meg, ingen tvil om det.

Selv om jeg har en pause akkurat nå, så vet jeg at med tiden så fortsetter jeg nedover.

Uansett, LYKKE TIL med hva valg du tar.

Hilsen meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/125704-overvekt/#findComment-764463
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...