Gå til innhold

Pris på pessar?


ben11365380599

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det ikke selges i norge jeg. Det er jo dessuten veldig lite sikkert da. sjansene for at noen sædceller skal kunne snike seg forbi er ganske stor, selv om du bruker sæddrepende krem på...

Bruk heller p-ring! Det funker jo på mange måter på samme måte, bare at den sitter i i tre uker av gangen, og du ikke er nødt å liksom "unnskyld, jeg må bare på toalettet og sette inn pessarret" før du har sex... Og det er like sikkert som p-pille, men mindre hormoner! Koster vel ca hundre kroner for hver ring... www.nuvaring.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det ikke selges i norge jeg. Det er jo dessuten veldig lite sikkert da. sjansene for at noen sædceller skal kunne snike seg forbi er ganske stor, selv om du bruker sæddrepende krem på...

Bruk heller p-ring! Det funker jo på mange måter på samme måte, bare at den sitter i i tre uker av gangen, og du ikke er nødt å liksom "unnskyld, jeg må bare på toalettet og sette inn pessarret" før du har sex... Og det er like sikkert som p-pille, men mindre hormoner! Koster vel ca hundre kroner for hver ring... www.nuvaring.no

Du har nok hørt feil, pessar selges på apoteket. Det er sikkert nok til at jeg kunne bruke det i årevis uten å bli gravid - uten å måtte dytte kroppen full av uønskede hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ben11365380599

Du har nok hørt feil, pessar selges på apoteket. Det er sikkert nok til at jeg kunne bruke det i årevis uten å bli gravid - uten å måtte dytte kroppen full av uønskede hormoner.

Takk for svar =) Jeg kommer selvfølgelig til å snakke med legen min om det først, men etter å ha prøvd utallige p-pillemerker, minipiller OG p-ringen uten at noe fungerer for meg, så må jeg prøve noe nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok hørt feil, pessar selges på apoteket. Det er sikkert nok til at jeg kunne bruke det i årevis uten å bli gravid - uten å måtte dytte kroppen full av uønskede hormoner.

Mener å huske det bare er 60% sikkert jeg... og legene anbefaler det ikke iallfall, men med kondom i tillegg blir det jo sikkert trygt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar =) Jeg kommer selvfølgelig til å snakke med legen min om det først, men etter å ha prøvd utallige p-pillemerker, minipiller OG p-ringen uten at noe fungerer for meg, så må jeg prøve noe nytt!

Hva var det som ikke funket med p-ringen da? om det var det at den ikke satt der den skulle, så blir vel problemet det samme med pessar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ben11365380599

Hva var det som ikke funket med p-ringen da? om det var det at den ikke satt der den skulle, så blir vel problemet det samme med pessar?

pessaret skal jo ikke sitte inne hele tiden slik ringen skal.. Problemet var at ringen stadig kom ut (veldig ubehagelig når man er ute og ikke har sjans til å rette på den, for eksempel.. =))

Dessuten så er jeg lei av å proppe meg med hormoner og lei av alle bivirkningene jeg opplever.

Så om legen ikke har store innsigelser, så har jeg igrunn bestemt meg nå! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pessaret skal jo ikke sitte inne hele tiden slik ringen skal.. Problemet var at ringen stadig kom ut (veldig ubehagelig når man er ute og ikke har sjans til å rette på den, for eksempel.. =))

Dessuten så er jeg lei av å proppe meg med hormoner og lei av alle bivirkningene jeg opplever.

Så om legen ikke har store innsigelser, så har jeg igrunn bestemt meg nå! =)

Håper du bruker kondom i tillegg da. Om du egentlig har lyst på barn eller ikke synes det er så farlig kan du jo også bare vurdere å få barn kanskje?

Min p-ring sklir også ut... håper i det lengste at jeg skal lære meg en måte å sette den inn på som gjør at den blir sittende. Men det er da alltid et toalett i nærheten da...

Ellers venter jeg på p-plasteret som kanskje kommer i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det bare er 60% sikkert jeg... og legene anbefaler det ikke iallfall, men med kondom i tillegg blir det jo sikkert trygt da.

Det er mer enn 60% sikkert, men må selvfølgelig brukes riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du bruker kondom i tillegg da. Om du egentlig har lyst på barn eller ikke synes det er så farlig kan du jo også bare vurdere å få barn kanskje?

Min p-ring sklir også ut... håper i det lengste at jeg skal lære meg en måte å sette den inn på som gjør at den blir sittende. Men det er da alltid et toalett i nærheten da...

Ellers venter jeg på p-plasteret som kanskje kommer i januar.

Er det ikke allerede et alternativ på markedet, p-implantat eller hva det heter? Sitter under huden, tror den må settes hver 3. mnd eller noe slikt, men kan i motsetning til p-sprøyten tas bort om man får uheldige bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke allerede et alternativ på markedet, p-implantat eller hva det heter? Sitter under huden, tror den må settes hver 3. mnd eller noe slikt, men kan i motsetning til p-sprøyten tas bort om man får uheldige bivirkninger.

tror det er ganske likt p-sprøyte, bare mindre bivirkninger ellerno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke pessar brukes sammen med sæddrepende krem da?

Det mener jeg i alle fall å ha lest for "evigheter" siden.

men sæddrepende krem er jo heller ikke et veldig sikkert prevansjonsmiddel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har hørt at det ikke selges i norge jeg. Det er jo dessuten veldig lite sikkert da. sjansene for at noen sædceller skal kunne snike seg forbi er ganske stor, selv om du bruker sæddrepende krem på...

Bruk heller p-ring! Det funker jo på mange måter på samme måte, bare at den sitter i i tre uker av gangen, og du ikke er nødt å liksom "unnskyld, jeg må bare på toalettet og sette inn pessarret" før du har sex... Og det er like sikkert som p-pille, men mindre hormoner! Koster vel ca hundre kroner for hver ring... www.nuvaring.no

Pessar selges i norge jo..Jeg brukte det i mange år, og det er ganske sikkert.

Jeg vurderer å begynne med det igjen..

Men det er en jævla ulempe med det, sex må planlegges for det skal på plass et par timer tidligere..

Forøvrig koster det ca 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessar selges i norge jo..Jeg brukte det i mange år, og det er ganske sikkert.

Jeg vurderer å begynne med det igjen..

Men det er en jævla ulempe med det, sex må planlegges for det skal på plass et par timer tidligere..

Forøvrig koster det ca 200 kr.

Tror du må ha misforstått noe, det skal settes inn maks to timer før, ikke minimum to timer før.

Så snart det er på plass er det bare å kjøre på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pessar selges i norge jo..Jeg brukte det i mange år, og det er ganske sikkert.

Jeg vurderer å begynne med det igjen..

Men det er en jævla ulempe med det, sex må planlegges for det skal på plass et par timer tidligere..

Forøvrig koster det ca 200 kr.

"Men det er en jævla ulempe med det, sex må planlegges for det skal på plass et par timer tidligere.."

Etter å ha lest innlegg på Samliv her så kan man ikke tro at impulsiviteten er et stort problem... Det virker som det er flere høytidsdager i året enn samleier for enkelte..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Mener å huske det bare er 60% sikkert jeg... og legene anbefaler det ikke iallfall, men med kondom i tillegg blir det jo sikkert trygt da.

97% sikkerhet står det på pakningsvedlegget.

Det må bare brukes riktig, og det er det ikke alle som får til.

Det må tilpasses hos lege , slik at det kommer i riktig størrelse o.l

Jeg synes i grunn det er en glimrende ting, slipper å proppe seg med usunne hormoner og skit..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Men det er en jævla ulempe med det, sex må planlegges for det skal på plass et par timer tidligere.."

Etter å ha lest innlegg på Samliv her så kan man ikke tro at impulsiviteten er et stort problem... Det virker som det er flere høytidsdager i året enn samleier for enkelte..;o)

Sant nok;) Da må jo ihvertfall pessar være et glimrende alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...