Gå til innhold

Cystisk Fibrose??

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har vært tung i pusten og har hatt plager i brystet i den siste tiden. Har også mistet pusten mens jeg sov, måtte hive meg etter pusten etterpå (har bare skjedd 2 ganger)... Har tenkt litt i ettertid, da jeg kom på att for en del år siden var jeg hoss legen for å ta "svettetest" for de trodde jeg kunne ha cystisk fibrose. testen var først uvisst å legen ville jeg skulle ta en til, men den andre testen gikk jeg ikke til for jeg trodde ikke det var så farlig...

Da jeg kom på dette så gikk jeg for å lese om denne sykdommen på nettet, og da fant jeg ut att symptomene kunne stemme...(Jeg er lav av vekst, har hyppige luftveisinfeksjoner, lav vekt.)

Kan dette ha sammenheng med plagene?? Hva burde jeg gjøre? Og går d ann å bestille en slik test uten å gå til legen min først?(liker ikke å gå til legen)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126167-cystisk-fibrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det er kun de store sykehusene som utfører svettetest idag. For kort tid siden kunne man få gjort dette hos enkelte barneleger med spesielt utstyr, men det er kompliserte analysemetoder som skal til for beregning av resultatet. Du må derfor kontakte legen din for å få en henvisning til et sted der denne undersøkelsen gjøres. Tror imidlertid sjansene er små for at du har CF. Hiv deg rundt - legene biter ikke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126167-cystisk-fibrose/#findComment-768381
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...