jfiju Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Spørsmål til Stig Bruset: 1. Primært skulle jeg ønske å få en generell personlig telefonkonsultasjon med deg. Er det mulig? 2. Jeg leser i "Faglig forum for kreftomsorg" nr 2/2001 (Temanr om komplemantær behandling av kreft) at du tar blodprøver for å måle ernæringsstatus og immunstatus slik at råd om kosthold og kosttilskudd kan tilpasses den enkelte pasient. Har du mulighet til å hjelpe meg med slike analyser og råd? Jeg regner med at min egen lege kan sørge for blodprøver og analyser, hvis vi får vite på hvilken måte prøvene skal tas og hvilke analyser som skal gjøres. Er det mulig etter dette å få en telefonkonsultasjon med deg for tolking av resultatene og videre råd? Eller kan du gi skriftlig informasjon som gjør det mulig å gå videre med dette i samarbeid med egen lege? 3. Jeg leser i kapittelet 'To the cancer patient' under menyvalget 'Chapters' på nettsiden http://www.thedoctorwithin.com at det er delte meninger om bruk av cellegift og stor skepsis fra "alternativt" hold. Siden du har en fot både i skolemedisin og alternativ medisin, vil jeg svært gjerne ha et råd fra deg når det gjelder cellegiftkur eller ikke. Det hadde vært veldig fint om du kunne relatere til den nevnte nettsiden i ditt svar. 4. Hvis det er andre der ute som har synspunkter på og erfaringer i forhold til det jeg spør om, så hadde det vært fint å få høre om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126226-m%C3%A5ling-av-ern%C3%A6rings-og-immunstatus-mv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg er fastlege for en liste av pasienter og kan dessverre ikke ta telefonkonsultasjoner. Dette både av hensynet til mine listepasienter som ville få mindre tid og at alvorlige lidelser som kreft ikke bør behandles via telefon. Når det gjelder blodprøver av immunstatus og ernæringsstatus kan de fleste leger gjøre dette og prøvene sendes til enten et norsk laboratorium eller til utlandet. Folketrygden dekker dette i Norge hvis det er viktig for pasientens helsetilstand og behandling. Det kan måles vitaminer, mineraler og sporstoffer. Når det gjelder immunsystemet er det viktig å følge de hvite blodlegemene og deres undergrupper samt eventuelt immunglobuliner. Vedrørende cellegift kan den være helbredende ved for eksempel lymfekreft, leukemi og testikkelkreft. I andre tilfeller gis den som livsforlengende behandling eller som tilleggsbehandling. Jeg kan ikke gi annet råd når det gjelder cellegift enn at du spør din kreftlege om hvor viktig behandlingen er i akkurat ditt tilfelle og så tar avgjørelsen. Der et helt individuelt hvor viktig cellegiftbehandlingen er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/126226-m%C3%A5ling-av-ern%C3%A6rings-og-immunstatus-mv/#findComment-769040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.