Gå til innhold

Fortsatt ikke kvitt mageproblemene

Anbefalte innlegg

Det er nå gått 2mnd siden de første mageproblemene mine oppsto, og jeg er fortsatt ikke kvitt dem (jeg har tidligere postet her 2 ganger, bruk søke-funksjonen for å finne de postene). Nå har jeg vært til lege og tatt en veldig omfattende blodprøve, men alle verdier var helt normale, blodsukker inkludert.

Det som gjenstår er allergitest og en laktose intoleranse test (jeg har ikke klart å fremprovosere bevis på laktose intoleranse selv, tror jeg bør ta den blodsukker-testen).

Til generell opplysning: problemet er at jeg i tide og utide blir kvalm, uavhenging om jeg nettopp har spist og tilsynelatende HVA jeg har spist. Det hele started med et voldsomt anfall den 6. september, der jeg var ganske kvalm og dårlig i ca. 5 dager. Etter det har jeg blitt betraktelig bedre, men allmenntilstanden min er fortsatt merkbart redusert.

Jeg har forøvrig prøvd alt fra blåbærsaft til biola og silet havresuppe, jeg har kuttet ut forskjellige matvarer og produkter etc etc. Er forøvrig en særdeles sunn og frisk person.

(Jeg vil også påpeke at dette ikke er psykisk betinget)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126264-fortsatt-ikke-kvitt-mageproblemene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mulighet kan være Chrons eller Wengers sykdom. De er arvelig belastet og, men vet av egen erfaring at ikke alle leger ser etter det når man er på undersøkelse.

Du kan hinte fram til legen om det, for det er mulig å finne det ved forskjellige undersøkelser

En mulighet kan være Chrons eller Wengers sykdom. De er arvelig belastet og, men vet av egen erfaring at ikke alle leger ser etter det når man er på undersøkelse.

Du kan hinte fram til legen om det, for det er mulig å finne det ved forskjellige undersøkelser

Jeg har allerede snakket med mor og far, og såvidt de visste så var det ikke noen sånn (eller annen) arvelig sykdom i familien. Jeg søkte litt etter de sykdommene du nevnte på internett, men jeg kan ikke si at jeg kjenner meg helt igjen. Wengers sykdom fant jeg dog ingenting om, vet du om noen websider som tar for seg denne sykdommen, eventuelt hvordan den forløper? (Jeg utelater absolutt ingen alternativer lenger, er begynt å bli ganske desperat)

Jeg har allerede snakket med mor og far, og såvidt de visste så var det ikke noen sånn (eller annen) arvelig sykdom i familien. Jeg søkte litt etter de sykdommene du nevnte på internett, men jeg kan ikke si at jeg kjenner meg helt igjen. Wengers sykdom fant jeg dog ingenting om, vet du om noen websider som tar for seg denne sykdommen, eventuelt hvordan den forløper? (Jeg utelater absolutt ingen alternativer lenger, er begynt å bli ganske desperat)

Jeg selv ganske lite om det.

Det jeg har fått vite av mora mi blant anna var at legene hadde sagt til henne at hun hadde vært 'heldig'. For vanligvis så går de fleste rundt og ikke vet at de har det.

Jeg går fast på en kur hvert kvartal. Den heter Tonidren og fåes kjøpt på helsekost-forretninger. Den er for å bli kvitt avfallsstoffene i kroppen. Kanskje verdt et forsøk...

Jeg selv ganske lite om det.

Det jeg har fått vite av mora mi blant anna var at legene hadde sagt til henne at hun hadde vært 'heldig'. For vanligvis så går de fleste rundt og ikke vet at de har det.

Jeg går fast på en kur hvert kvartal. Den heter Tonidren og fåes kjøpt på helsekost-forretninger. Den er for å bli kvitt avfallsstoffene i kroppen. Kanskje verdt et forsøk...

Okei, jeg skal definitivt prøve det tilskuddet. Jeg skal snart bestille en ny legetime for å ta en allergitest og litt annet (er ikke noe vits å ta blodprøver igjen, med mindre det er for å teste for faktiske sykdommer). Får se om jeg nevner Wengers da. Har en følelse av at legen kommer til å si noe sånt som "Nei nå må du gi deg, herlighet, det er ikke den 3. verden dette her, man får ikke sykdommer med slike rare navn heromkring" eller noe sånt.

Håper jeg kan få bli kvitt dette snart, 2 måneder er alt for mye! Går hardt utover studeringa mi også :(

Okei, jeg skal definitivt prøve det tilskuddet. Jeg skal snart bestille en ny legetime for å ta en allergitest og litt annet (er ikke noe vits å ta blodprøver igjen, med mindre det er for å teste for faktiske sykdommer). Får se om jeg nevner Wengers da. Har en følelse av at legen kommer til å si noe sånt som "Nei nå må du gi deg, herlighet, det er ikke den 3. verden dette her, man får ikke sykdommer med slike rare navn heromkring" eller noe sånt.

Håper jeg kan få bli kvitt dette snart, 2 måneder er alt for mye! Går hardt utover studeringa mi også :(

Wengers og crohns kan være vanskelig å oppdage. De oppdaga crohns på ultralyd på mora mi.. Man vet jo aldri...

Men jeg ønsker deg masse lykke til og håper at du blir kvitt problemene!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...