Gå til innhold

Søvnparalyse

Anbefalte innlegg

Gjest Dovendyret

Når på døgnet foretas denne testen? Høres ut som at det er en ganske langvarig test. Håper at din neste test blir komplett. Fikk du foressten diagnosen narkolepsi på de forrige testene?

Jeg fikk ikke noen diagnose, og systemet er tregt. Det er over ett år siden jeg begynte på utredningen. Det er lang ventetid på time hos nevrolog og enda lenger ventetid på mslt'en. Jeg tok min test i vår, og fikk resultatet i forrige måned (!!)

Jeg skal tilbake til nevrolog, men har ikke fått tilsendt time enda. Så det er litt av en tålmodighetsprøve, dette her :)

Du skal etter standard prosedyre ha en polysomnografi natten før mslt. (Den droppet de med meg). Så begynner mslt'en kl 8 neste morgen.

Du er ferdig en gang på ettermiddagen.

Resultatene skal du egentlig ha i løpet av 2 uker. Selv om det tok 7 måneder her jeg bor... ;)

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke noen diagnose, og systemet er tregt. Det er over ett år siden jeg begynte på utredningen. Det er lang ventetid på time hos nevrolog og enda lenger ventetid på mslt'en. Jeg tok min test i vår, og fikk resultatet i forrige måned (!!)

Jeg skal tilbake til nevrolog, men har ikke fått tilsendt time enda. Så det er litt av en tålmodighetsprøve, dette her :)

Du skal etter standard prosedyre ha en polysomnografi natten før mslt. (Den droppet de med meg). Så begynner mslt'en kl 8 neste morgen.

Du er ferdig en gang på ettermiddagen.

Resultatene skal du egentlig ha i løpet av 2 uker. Selv om det tok 7 måneder her jeg bor... ;)

Uff... det var det jeg trodde...og magefølelsen min fortalte det til meg, at dette ikke var noe som "helseNorge" hadde peiling på (bl.a. derfor jeg ikke orket å benytte meg av den henvisningen jeg fikk av min veldig flinke lege) -. Jeg har vært innom helsevesenet før (pga av mine barn) så jeg vet ganske mye om det (både positivt og negativt).

Men det har hjulpet meg VELDIG å lese det du og andre har skrevet/fortalt.

Heldigvis så er det DU og kanskje noen andre som klarer å bane vei i systemet for oss andre som ikke har flere krefter igjen!

Så ikke gi opp! Og jeg håper at du kan fortelle til meg den dagen Legen(e) kan fortelle deg at du er syk og har narkolepsi (eller noen av de andre symptomene).

*klem*

Gjest Dovendyret

Uff... det var det jeg trodde...og magefølelsen min fortalte det til meg, at dette ikke var noe som "helseNorge" hadde peiling på (bl.a. derfor jeg ikke orket å benytte meg av den henvisningen jeg fikk av min veldig flinke lege) -. Jeg har vært innom helsevesenet før (pga av mine barn) så jeg vet ganske mye om det (både positivt og negativt).

Men det har hjulpet meg VELDIG å lese det du og andre har skrevet/fortalt.

Heldigvis så er det DU og kanskje noen andre som klarer å bane vei i systemet for oss andre som ikke har flere krefter igjen!

Så ikke gi opp! Og jeg håper at du kan fortelle til meg den dagen Legen(e) kan fortelle deg at du er syk og har narkolepsi (eller noen av de andre symptomene).

*klem*

Jeg skal nok slå et slag for søvnsykdommene, ja, dersom jeg får diagnose. Kunne tenkt meg å lage en dokumentarfilm om det, faktisk!

Håper du ber om, får og benytter deg av ny henvisning - man blir så ulykkelig av å gå rundt og føle at man ikke strekker til.

Klem igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...