Gå til innhold

Floaters

Gjest brilleslange

Anbefalte innlegg

Gjest brilleslange

Hei,

Jeg har i mer en åtte år hatt såkalte ”floaters” (flytere) i synsfeltet. Det startet med en trådformet rad i 1995 og i løpet av et par års tid ble det mange fler. Jeg gikk ikke til øyenlege med problemet, men snakket med andre som hadde tilsvarende floaters og sa at dette var normalt og ikke noe å gjøre noe med. Jeg har slått meg til ro med dette, og er i dag minimalt plaget av flyterne. Enkelte steder hvor det blir veldig lyst over store flater kan det derimot være mer behagelig å bruke solbriller. Jeg tror heller ikke de har økt i antall de seneste årene. Jeg har ikke hatt andre problemer med synet bortsett fra at jeg er nærsynt (ca. –3,0) og har brukt briller i ca. 15 år.

Hva kommer flyterne av, er dette tegn på et svekket øye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126358-floaters/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...