Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke ekspert, dette er bare det jeg har hørt/lest:

Herpes smitter ved seksuell omgang, når den du har sex med, er smittsom.

Noen påstår å ha fått det fra toalettbesøk, men jeg tror sjansen (muligheten) er så liten, at legene regner det som nesten helt usannsynlig.

Munnsår/forkjølelsessår er også herpes, men det er visstnok ikke samme type virus, som den man får ved kjønnsorganet.

Hvis du skal være sikker på å ikke bli smittet, må dere bruke kondom. Husk at dette er noe du aldri blir kvitt, og om du eventuelt skulle få ny dame senere i livet, vet du jo at hun gjør seg de samme tanker m.h.t. smitte, som du gjør nå....

Det er nok å ha sex en gang for å bli smittet, så det sier ingen ting om hvordan dama di har oppført seg før hun traff deg. Husk det- dette er sikkert ikke lett for henne. Den eneste måten dere kan takle dette bra på, er å være helt åpne om det :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126498-herpes/#findComment-769004
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...