Gå til innhold

Bateriell vaginose

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 16 år som trenger leseres hjelp! Jeg har hørt om bakteriell vaginose, og har en sterk mistanke til at jeg kan ha dette. Men er dette mulig? Jeg har ikke hatt noen seksuell omgang, men denne surt-luktene utfloden har jeg hatt ganske lenge. Må jeg i tillfellet gå til lege å få resept? Jeg finner dette ganske pinlig, i og med at legen har vært familiens fastlege gjennom flere år. Er det mulig å få "kur" uten resept? Venter på svar. Takk på forhånd! =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126540-bateriell-vaginose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Har hatt baktriell vaginose en gang. Det er en helt vanlig ting som du ikke trenger å bekymre deg for. Den kjennetegnes ved veldig mye utflod med type fiskelukt. Det er ikke farlig, og trenger ikke å behandles i følge min lege. Det kan godt være at du bare har fått en liten soppinfeksjon. Dette er heller ikke farlig, og kan behandles med reseptfrie medikamenter. Bare spør deg for på apoteket, de er der for å hjelpe deg! Soppinfeksjon kjennetegnes ved utflod og kløe/svie. Dette er ikke en kjønnssykdom, men ubalanse i underlivet. Du får ubalanse ved å bruke vanlig såpe, du skal helst ikke bruke såpe i det hele tatt, bare skylle deg godt med reint vann.

Hvis du bor i en storby, så kan det hende at det finnes et sosialmedisinsk senter hvor du kan få testet deg for ting som du ikke tør å gå til din fastlege for.

Håper det går bra!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126540-bateriell-vaginose/#findComment-772112
Del på andre sider

Heisann!

Har hatt baktriell vaginose en gang. Det er en helt vanlig ting som du ikke trenger å bekymre deg for. Den kjennetegnes ved veldig mye utflod med type fiskelukt. Det er ikke farlig, og trenger ikke å behandles i følge min lege. Det kan godt være at du bare har fått en liten soppinfeksjon. Dette er heller ikke farlig, og kan behandles med reseptfrie medikamenter. Bare spør deg for på apoteket, de er der for å hjelpe deg! Soppinfeksjon kjennetegnes ved utflod og kløe/svie. Dette er ikke en kjønnssykdom, men ubalanse i underlivet. Du får ubalanse ved å bruke vanlig såpe, du skal helst ikke bruke såpe i det hele tatt, bare skylle deg godt med reint vann.

Hvis du bor i en storby, så kan det hende at det finnes et sosialmedisinsk senter hvor du kan få testet deg for ting som du ikke tør å gå til din fastlege for.

Håper det går bra!

Klem

Hvis du bor i Oslo området kan du gå på Olafia klinikken. De har drop-in. Du finner informasjon om dem på: www.olafia.no

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126540-bateriell-vaginose/#findComment-772151
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...