cathlin Skrevet 15. november 2003 Skrevet 15. november 2003 Hvilke rettigheter har jeg når jeg har psykosomatiske plager som krever livslang behandling? Det går for det meste på høye spenninger i kroppen, som gir muskelsmerter, og smerter i rygg og nakke. Bruker ca 1200 kr i måneden hos fysioterapeut, psykomotorisk. Har fått beskjed om at jeg må regne med at jeg kommer til å ha behov for fysioterapi resten av livet. Jeg vet ikke hvor jeg kan plassere denne sykdommen i systemet. Er det et handikap? Har jeg noen rettigheter, muligheter for å søke om støtte? All informasjon om temaet mottas med takk. 0 Siter
Gjest hjgjhf Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Hei! Jeg har ingen svar men opplever akkurat det samme. Har fått beskjed fra fysioterapauten at jeg ikke kan slappe av, spenninger i muskler. Går nå hos pykolog for å prøve å lære å slappe av. Men det hjelper ikke. Synes det er veldig rart plages med ryggen også sender de med til pykolog.... Jeg har hele tiden ont i ryggen,nakken og veldig ont i hodet.Det ødeleger så mye både arbeid og privat. Har aldrig fått noen diagnose. har også fått henvisnig til pykomotorisk terapi, men de kan ikke behandle meg før jeg er kvitt spenningene. Bli så frustret, spiser masse smertestillende paralgin forte. Nå virker de ikke lengre har spist så mye. hva tar du for smertene? Har du fått noen diagnose? Hadde ingen råd desverre, men du er den eneste jeg har hørt om som har samme plagene som meg. 0 Siter
cathlin Skrevet 20. november 2003 Forfatter Skrevet 20. november 2003 Hei! Jeg har ingen svar men opplever akkurat det samme. Har fått beskjed fra fysioterapauten at jeg ikke kan slappe av, spenninger i muskler. Går nå hos pykolog for å prøve å lære å slappe av. Men det hjelper ikke. Synes det er veldig rart plages med ryggen også sender de med til pykolog.... Jeg har hele tiden ont i ryggen,nakken og veldig ont i hodet.Det ødeleger så mye både arbeid og privat. Har aldrig fått noen diagnose. har også fått henvisnig til pykomotorisk terapi, men de kan ikke behandle meg før jeg er kvitt spenningene. Bli så frustret, spiser masse smertestillende paralgin forte. Nå virker de ikke lengre har spist så mye. hva tar du for smertene? Har du fått noen diagnose? Hadde ingen råd desverre, men du er den eneste jeg har hørt om som har samme plagene som meg. Heisann, er du sikker på at de sa du må bli kvitt spenningene før de tar deg inn til psykomotorisk? Det er nettopp i en slik behandling en kan få hjelp med slike problem, spenninger, vondt i rygg/nakke/hodet. Finne ut hva det kommer av. Gjerne psykisk betinget.Finne sammenhengen. Og da kan det være godt å ha en psykolog i bakhånd. Jeg er inne i en slik behandlingsprosess og kan absolutt anbefale den. 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. november 2003 Skrevet 20. november 2003 Hei! Jeg har ingen svar men opplever akkurat det samme. Har fått beskjed fra fysioterapauten at jeg ikke kan slappe av, spenninger i muskler. Går nå hos pykolog for å prøve å lære å slappe av. Men det hjelper ikke. Synes det er veldig rart plages med ryggen også sender de med til pykolog.... Jeg har hele tiden ont i ryggen,nakken og veldig ont i hodet.Det ødeleger så mye både arbeid og privat. Har aldrig fått noen diagnose. har også fått henvisnig til pykomotorisk terapi, men de kan ikke behandle meg før jeg er kvitt spenningene. Bli så frustret, spiser masse smertestillende paralgin forte. Nå virker de ikke lengre har spist så mye. hva tar du for smertene? Har du fått noen diagnose? Hadde ingen råd desverre, men du er den eneste jeg har hørt om som har samme plagene som meg. Rivotril hjelper mot spenninger men da må du spise dem hver dag. 0 Siter
Gjest hjgjhf Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 Heisann, er du sikker på at de sa du må bli kvitt spenningene før de tar deg inn til psykomotorisk? Det er nettopp i en slik behandling en kan få hjelp med slike problem, spenninger, vondt i rygg/nakke/hodet. Finne ut hva det kommer av. Gjerne psykisk betinget.Finne sammenhengen. Og da kan det være godt å ha en psykolog i bakhånd. Jeg er inne i en slik behandlingsprosess og kan absolutt anbefale den. Hei! Takk for svar:) Det var legen min som sa at de ikke kunne hjelpe meg hvis jeg hadde spenninger. Men det hørse rart ut nå når jeg tenker på det. Jeg kan jo ta kontakt direkte med terapauten og høre hva hun sier. Hvilke medisiner får du? Jeg får somadril , smerte stillende og betennelsesdempende. Men ingenting hjelper. 0 Siter
cathlin Skrevet 22. november 2003 Forfatter Skrevet 22. november 2003 Hei! Takk for svar:) Det var legen min som sa at de ikke kunne hjelpe meg hvis jeg hadde spenninger. Men det hørse rart ut nå når jeg tenker på det. Jeg kan jo ta kontakt direkte med terapauten og høre hva hun sier. Hvilke medisiner får du? Jeg får somadril , smerte stillende og betennelsesdempende. Men ingenting hjelper. Før jeg skjønte hva som var problemet mitt, at det var psykisk betinget, var jeg innom 4-5 leger, fikk tre resepter på betennelsesdempende og hadde mange korter sykemeldinger fordi jeg ikke klarte jobben, fikk så vondt. Noen leger mente at bare jeg trente opp musklene i rygg og mage ville det bli bedre, og noen trodde ikke på at jeg hadde smerter. Til slutt måtte jeg slutte i den jobben jeg hadde. Hvis jeg skulle gjort noe anderledes, når jeg ser tilbake, ville jeg kanskje gått til en privat klinikk og betalt litt mere for å få mer forståelse, og ikke utsatt meg selv for stressa leger som er mer opptatt av å skrive på dataen enn å høre på meg. Av smertestillende har jeg bare brukt ibux, salve og tabletter. Betennelses dempende hjalp ikke. Jeg håper du står på venteliste til behandling, og at du snart får time. Du kan jo ringe og høre hvor lang ventetiden er, og si at du er veldig interesert i å begynne snart. Hvis du er redd for at du er syk eller har betennelser kan du be legen om å ta blodprøver for å sjekke. Spenninger i kroppen gir gjerne utslag i smerte som du har skrevet. I psykomotorisk fysioterapi får du hjelp til å finne ut hva disse kan skyldes og løses opp. Ikke gi opp! Det er ikke meningen at man skal gå rundt å ha vondt, skjønner du! Det går an å gjøre noe med det meste. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.