Gå til innhold

Hvilken behandling finnes for gynekomasti

Anbefalte innlegg

Jeg har høyst sannsynlig gynekomasti, med den symptom at høyre bryst er litt løsere (ellere større) enn venstre. I 10-års alderen gjennomgikk jeg to mindre testikkel-operasjoner, der hensikten var å bevege testiklene på plass i pungen. Dette inngrepet var så å si vellykket. Men det er mulig at en av testiklene er blitt skadet.

Trening hjelper en del men ulempen med trening er at så lenge man er fysisk godt trent så er brystene nokså flate. Etter en liten stund er brystene like myke. Hvilke kjemiske reaksjoner jeg har blitt utsatt for eller om det er en defeksjon i hypofysen, er også sentrale spørsmål, som stadig opptar mitt sinn.

Jeg vil gjerne vite hvilke behandlingstiltak som kan regulere brystene mine?

Og hva bør jeg alternativt gjøre, annet enn å oppsøke fastlege?

Mvh

Ungmann, 23

Fortsetter under...

Fra plastikkirurgene.no:

En del menn har store kvinnelige bryster som resultat av både fett- og kjertelvevsoverskudd. Dette kan skyldes hormonforstyrelser og det bør som regel utføres en grunndig hormonutredning før eventuell operasjon.

Gjennom en kombinasjon av fettsuging og fjerning av kjertelvev reduseres størrelsen på brystene. Operasjonen utføres i lokalanestesi med litt sedasjon og varer ca 1 time.

Du må beregne ca 2 uker før normal fysisk aktivitet kan gjenopptas.

Med andre ord bør du først oppsøke din fastlege for å fastslå årsaken til at du har forstørrede bryst(er) før du tar kontakt med plastikkirurger hvis du eventuelt skulle ønske å gjøre noe med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...