Gå til innhold

Atopisk eksem på baby

Anbefalte innlegg

Datteren min på snart 7 mnd. har arvet min "barnesykdom" og hun reagere bla. annet på grøt og barnemat som fåes kjøpt ferdig i butikk.Jeg trenger tips og oppskrifter på mat jeg kan lage selv.Spesielt en god og næringsrik grøt oppskrift tar jeg gjerne imot. Finnes det en salve som er fin til atopisk eksem som ikke inneholder kortison

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126747-atopisk-eksem-p%C3%A5-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene mine har mer eller mindre hatt atopisk eksem siden de var små, og den kremen som har virket best på dem, er Locobase, og Locobase Repair når det har vært antydning til sårhet eller veldig tørre flekker. I de verste tilfellene har jeg smurt på litt Canesten også, og det har tatt knekken på det meste.

Bruker du noe som inneholder kortison, kan du i verste fall risikere å gjøre vondt verre, for huden blir tynnere og tåler mindre, og utbruddene kan bli hyppigere og verre.

Og så er det veldig fint å smøre inn ungen i babyolje etter hvert bad! Det holder det aller meste av eksemen borte fra mine unger, i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...