Gå til innhold

Hvis du kunne jobbe med akkurat det du ville...

Anbefalte innlegg

Jeg er lærer og drømmer innimellom om å ha en jobb der jeg slipper å ta så stort ansvar osv. Kjørte innom en bomvei igår og misunte nesten billettøren som satt i luka ;o)

Leste en gang om en tidligere Rektor som ikke orket mer av den stressende jobben sin. Han begynte å jobbe som bussjåfør, og stortrivdes ;o)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

5

• Kizza1365380506

3

• Dorthe

2

• McLoud

2

Kizza1365380506

Drømte en gang om å bli psykolog - men da jeg ble gravid gjaldt det å få seg en jobb prompte, så det ble med ex.phil...men aldri for sent:-)

Har du ex.phil har du jo ett kjempegodt utgangspunkt til videreutdannelse når ungene dine blir større. Hva skal jeg si som ikke har artium engang.

Mvh

Jeg er lærer og drømmer innimellom om å ha en jobb der jeg slipper å ta så stort ansvar osv. Kjørte innom en bomvei igår og misunte nesten billettøren som satt i luka ;o)

Leste en gang om en tidligere Rektor som ikke orket mer av den stressende jobben sin. Han begynte å jobbe som bussjåfør, og stortrivdes ;o)

En rektor her kjører buss i sommerferien. Jeg trodde det var pga lønna, men det er altså trivselen...

Arkitekt, etterforsker eller bokhandler. We det forresten noen som vet om yrkestester på nettet hvor man legger inn opplysninger om seg selv og så får vite hvilket yrke som passer best?

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=16290

Annonse

Jobber på kontor med hauger av papir.. Som krever mye kunnskap som hele tiden må være oppdatert.

Av og til sender jeg drømmende blikk til anleggsarbeidere som kjører store anleggsmaskiner ..eller kranfører som sitter høyt oppe i de høyeste kranene på byggeplasser... mmmm.. det hadde vært noe..

Annonse

Nettopp...du må finne et ganske lavtlønnet yrke for å unngå stress.

Har noen lærer-venner som tror hverdagen er lettere med typisk kontor-jobb..for da kan man jo bare glemme jobben når man låser døra for å gå hjem..

VELDIG !...skulle gjerne sett de i en selgerjobb med et himmelhøyt budsjett.

Stress finnes i de fleste yrker.

Barneskolelærer kanskje... dobbelt så mange ferieuker...Fri noen timer før alle andre slik at jeg unngår kø hjem & på butikken...

Thihi :-)

Nei, helt alvorlig så har jeg planer om å starte for meg selv (litt for langt å forklare hva med)..men jeg ønsker hvertfall å bli "min egen herre". Skal man slite seg ut kan man like godt gjøre det for seg selv istedenfor andre..

Gjest alive&kicking

Jeg vurderer kraftig å bytte yrke og gjøre noe helt annet. Men hva. Jeg liker foto, men det er så mange om beinet. Kunne tenkt meg å jobbe med noe innen foto/layout. Kanskje freelancefotograf for et blad eller noe sånt?

roman :-)

Kommet langt da ??

Jeg jobber med saken selv skjønner du...men det er jo så vanskelig å finne tid !

Har du noe utdannelse/kurs innen norsk/journalistikk e.l. ? eller er du bare et naturtalent ? :o)

Regner med du ikke vil fortelle så veldig mye..men er det en "tung" roman eller en mer lettlest typisk "kommersiell" sak ?

Min er definitivt det siste... har skrevet litt over 50 sider på PC og føler jeg er kommet nesten halvveis i historien.

Du da ?

*nysgjerrig som få*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...