Gå til innhold

Har hun fått enda en sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har en venninne på 16 år.

Hun har vært utrolig mye syk de to siste årene, og bare i år har hun gått på hele åtte antibiotika kurer.

Hun har bla. hatt nyrebekkenbetennelse, operert vekk mandelen og flere ting som jeg ikke husker.

Og nå er jeg veldig bekymret for henne fordi jeg tror hunhar fått enda en sykdom, men hun orker ikke å dra til legen for å sjekke hva det er fordi hun er så lei av å være på sykehuset og ta medisiner.

Det ser ut som om hun har fått brannkopper, men hun har ganske få sår.

I tillegg så har hun nylig fått endel utslett, (hun smører på en krem legen har skrevet ut til henne, men den funker ikke) hodepine, slapphet og feber. Pluss at hun veldig ofte kaster opp og matlysten er svært redusert.

Det kan kanskje for deg virke som om hun har anoreksia eller bulimi men det tviler jegsterkt på, fordi jeg har en venninne og en kompis som hr det og denne venninna spyr ikke fordi hun har en spiseforstyrrelse.

Jeg vet ikke om det har noe særlig betydning, men itillegg har hudfargen i ansiktet hennes forandret seg.

Til vanlig pleier hun ha å være bleik men rød i kinnene men nå er hun på en måte bare gul.

Tror kanskje det kan være noe lvorlig med henne.

Håper du kan svare på spørsmålet mitt.

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Gjest gulsott?
Skrevet

Det første jeg tenker er gulsott siden du sier hun er gul i huden. Det kan være veldig ugreitt!

Du har imidlertid rett i at jenta er syk og bør gå til lege. Ettersom hun har hatt så mange antibiotikakurer på kort tid så vil jeg tro at immunforsvaret hennes er helt nede, og at hun derfor blir syk med en gang hun kommer i kontakt med bakterier/virus.

Overtal henne til å snakke med legen.

Kizza1365380506
Skrevet

Hadde det vært gulsott mener jeg hun hadde virket brun men gul på det hvite i øynene.

Jeg synes du bør få henne til en lege. Dersom det er brennkopper kan det jo komme veldig stygge arr om hun ikke lar dem i fred og piller på dem. Dessuten smitter de veldig fort om hun tar seg andre plasser i huden.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...