Gå til innhold

Paracet på butikken...aldersgrense ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jo, men det gjelder vel vaskepulver og. Det fåes i butikk;)

Og hva har det med katter å gjøre?! Skal ungene kaste paracet på dem?!

*flire* Det med kattene var bare en henvisning til en tidligere tråd her om alt faenskap enkelte unger kan finne på....den ble startet den dagen vg hadde en sak om katter som var kastet som slynger og revet av halen...

Ellers hadde det ikke noe med saken å gjøre da...

Det jeg mente å få frem var altså at barn finner på mye rart...og 8 paraceter er vel høyeste daglige dose...har jo hørt om mennesker som har dødd fordi de har tatt for mye..

Og de gir jo ikke særlig smak da...

Bare sånn "føre var" liksom.. så mener jeg det burde være 18-årsgrense...men det blir det vel kanskje også ?

Kizza1365380506

*flire* Det med kattene var bare en henvisning til en tidligere tråd her om alt faenskap enkelte unger kan finne på....den ble startet den dagen vg hadde en sak om katter som var kastet som slynger og revet av halen...

Det jeg mente å få frem var altså at barn finner på mye rart...og 8 paraceter er vel høyeste daglige dose...har jo hørt om mennesker som har dødd fordi de har tatt for mye..

Bare sånn "føre var" liksom.. så mener jeg det burde være 18-årsgrense...men det blir det vel kanskje også ?

Spesielt nå når paraceten kommer med smak. Banan osv slik fluortablettene gjør. Det er jo lettere å få i barna men og men smaker jo bedre så.

Mvh

laguna1365380434

Det var en fæl historie det med de kattene, jeg leste den og ble helt uvel..

Men jeg skjønte ikke helt hva det hadde med saken å bestille..;)

Men, altså : Hvorfor skulle noen ønske å spise for mange hodepinetabletter av type paracet? (De gir jo nix ruseffekt..)

Jeg anser det som omtrent like logisk som å drikke vaskepulver eller tepperens og å spise potteplanter eller noe. Som så vidt jeg vet selges på åpen aldersgrense;)

Med mindre en er veldig liten(og da er det jaggu foreldrene som må passe på slikt og ikke butikken) må slik adferd anses som den pureste idioti og vi snakker kanskje om naturlig seleksjon? :D

Det var en fæl historie det med de kattene, jeg leste den og ble helt uvel..

Men jeg skjønte ikke helt hva det hadde med saken å bestille..;)

Men, altså : Hvorfor skulle noen ønske å spise for mange hodepinetabletter av type paracet? (De gir jo nix ruseffekt..)

Jeg anser det som omtrent like logisk som å drikke vaskepulver eller tepperens og å spise potteplanter eller noe. Som så vidt jeg vet selges på åpen aldersgrense;)

Med mindre en er veldig liten(og da er det jaggu foreldrene som må passe på slikt og ikke butikken) må slik adferd anses som den pureste idioti og vi snakker kanskje om naturlig seleksjon? :D

For noen år siden måtte enkelte butikker innføre aldersgrense på spray-fett (slik til bakeformer o.l.) fordi unge helt ned til 11 års alderen ruset seg på drivgassen!

Det er enda ingen som har foreslått av vi kun skulle selge denne på apoteket. hihi.

Annonse

laguna1365380434

For noen år siden måtte enkelte butikker innføre aldersgrense på spray-fett (slik til bakeformer o.l.) fordi unge helt ned til 11 års alderen ruset seg på drivgassen!

Det er enda ingen som har foreslått av vi kun skulle selge denne på apoteket. hihi.

Hørte om det der.. Det var et eller annet mer helt vanlig man kunne bli høy på og, hvis man styret noe verre på..;) Hva kan det ha vært.. Hmmm, noe som inneholdt lystgass hvertfall..

Men altså, alle ingridiensene en kan lage mer eller mindre velfungertende dop ut av kan jo ikke resept eller aldergrense belegges eller selges på apotek.

I følge kilder som anarkistkokeboken og diverse tapere jeg kjente som sneip, kan en vist nok bli ruset av ting som bananer, te, padder, tannpasta og muskatt.

Og paracet har jo absolutt ingen ruseffekt..Selv nevnte innovative elementer mente så;)(Nå tviler jeg ganske grundig på hvor høy en kan bli av banan og te også, altså;))

I korte trekk : Selg vekk..

Er det aldersgrense på lightergass da? Eller engangslightere?

Hørte om det der.. Det var et eller annet mer helt vanlig man kunne bli høy på og, hvis man styret noe verre på..;) Hva kan det ha vært.. Hmmm, noe som inneholdt lystgass hvertfall..

Men altså, alle ingridiensene en kan lage mer eller mindre velfungertende dop ut av kan jo ikke resept eller aldergrense belegges eller selges på apotek.

I følge kilder som anarkistkokeboken og diverse tapere jeg kjente som sneip, kan en vist nok bli ruset av ting som bananer, te, padder, tannpasta og muskatt.

Og paracet har jo absolutt ingen ruseffekt..Selv nevnte innovative elementer mente så;)(Nå tviler jeg ganske grundig på hvor høy en kan bli av banan og te også, altså;))

I korte trekk : Selg vekk..

Jeg snakker ikke om ruseffekt heller...men at en overdose paracet er dødelig. Det er vel nyrene som svikter ?

Det er jo gale da dersom man kan kjøpe slikt i en alder av f.eks. 8 år ?

laguna1365380434

Jeg snakker ikke om ruseffekt heller...men at en overdose paracet er dødelig. Det er vel nyrene som svikter ?

Det er jo gale da dersom man kan kjøpe slikt i en alder av f.eks. 8 år ?

Kan ikke åtteåringer også kjøpe vaskemidler og andre ting en kan drepe seg med med litt innsats?

Jeg synes forøvrig det er åpenbart at det er foreldre/omsorgspersoner som skal passe på åtteåringer, det er det i allefall ikke handelstanden som skal.

Jeg synes det er en helt åndsvakt, og dessuten skadelig, om ansvar for unger skal videredelegeres diverse instanser som ikke har det ringeste med barneoppdragelse å gjøre.(og som ikke bør ha det heller)

Verden er et farlig sted og jeg synes det er en bedre ide om folk faktisk gidder å passe på sneipene sine og si nei fra tid til annen, enn om vi polstrer den.

Det er et sunnhetstegn at det enda tillates ting som ikke i første rekke er beregnet på unger.

Synes jeg absolutt.

Kan ikke åtteåringer også kjøpe vaskemidler og andre ting en kan drepe seg med med litt innsats?

Jeg synes forøvrig det er åpenbart at det er foreldre/omsorgspersoner som skal passe på åtteåringer, det er det i allefall ikke handelstanden som skal.

Jeg synes det er en helt åndsvakt, og dessuten skadelig, om ansvar for unger skal videredelegeres diverse instanser som ikke har det ringeste med barneoppdragelse å gjøre.(og som ikke bør ha det heller)

Verden er et farlig sted og jeg synes det er en bedre ide om folk faktisk gidder å passe på sneipene sine og si nei fra tid til annen, enn om vi polstrer den.

Det er et sunnhetstegn at det enda tillates ting som ikke i første rekke er beregnet på unger.

Synes jeg absolutt.

jaja...da kan vi jo fjerne aldersgrensa på sprit også da. Det er jo tross alt foreldrenes ansvar å passe på barna ikke sant ???

Det er tross alt en god del lettere å kamuflere paraceter i f.eks brus en vaskemiddel !

Det er ikke snakk om å tre på et barn hjelm for å gå over gulvet her da....

laguna1365380434

jaja...da kan vi jo fjerne aldersgrensa på sprit også da. Det er jo tross alt foreldrenes ansvar å passe på barna ikke sant ???

Det er tross alt en god del lettere å kamuflere paraceter i f.eks brus en vaskemiddel !

Det er ikke snakk om å tre på et barn hjelm for å gå over gulvet her da....

Jo. Det er faktisk akkurat det det er;)

Søkt problemstilling, med skadelig argumentasjon om at absolutt alt i verden skal være barnevennelig.

Pkt 1. Hvorfor i h***** skulle paracet utgjøre noen større fare enn f.eks vaskemiddel?

Pkt 2. Skal det ikke få eksistere ting, konsepter og gjenstander barn ikke har godt av?

Jeg synes verden skal være variert og full av ting, også ting som kun er beregnet på voksne og som kan være skadelige for barn også. Ærligt talt.

Det er selvsagt et alvorlig ansvar og skulle guide barn til å vokse opp, fysisk og psykisk uskadde og men jeg mener det er akkurat dette ansvaret som utdeles sammen med foreldre rollen.

Selvom mange ser ut til å synes det er så ubehagelig å si nei, og så slitsomt å passe på at de helst hadde sett at verden innskrenket seg til en stor, trygg barnepark, så de kan sove, se på tv eller hva som helst istedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...