Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt magesmerter et par års tid. Har vært til lege og fått konstatert at det ikke er kreft. Smertene sitter oppunder mellomgulvet. Det kjennes som maten stopper der. Når jeg ligger på ryggen,setter fingrene nedi og trykker,skvalper det.Magen kjennes full og tung.PÅ apoteket sa de at det var ikke maten som stopper der,men det er syreansamling der.Har en sjelden gang sure oppstøt.Har fått Ranitidin for smertene og det hjalp godt til å begynne med.Har etter å fornyet resept en gang,gått over til reseptfri.Er litt redd for å ta for mye,mht advarsler på esken.Har normal avføring som regel,men noenganger stopper det.Så er det som en propp løsner og det spruter ut.Andre ganger kan jeg sitte og trykke,så kommer det en liten klump og deretter luft.Føles som om det er uavhengig av hva og når jeg spiser.Kan komme om natten eller dagen.Det kommer plutselig, som om smerter plutselig konsentreres øverst i magen.Har hatt store psykiske påkjenninger de siste årene,sover dårlig,sovner vanligvis ikke før 4-5-tia.Er slapp og uopplagt,tørr hud,tørt hår,alm.misnøye,men ikke deppa.Dårlig matlyst,spiser ikke mye sterk mat,dårlig appetitt.Smertene kan komme enten jeg spiser middag eller et stykke hvitost.Spiser ikke mye løk eller erter,altså typiske "mage"-ting.Men det føles som jeg ikke kjenner igjen kroppen min,alltid hatt ei utmerket helse,så dette er tøft.Er passert femti,kan det ha noe med overgangsplager å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126842-magesmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

kan det være psykisk betinget? Du skriver at du har hatt en vanskelig periode. Hvis legen ikke finner noe kan det hende det er psykosomatisk. Har du andre plager, vondt i ryggen eller noe?

Mvh

har vært plaget av leddbåndutglidning (ikke skiveprolaps, men like vondt) siden jeg var 18 år. Ryggen "knekker" hvis jeg løfter tungt, skjevt,vrir meg, måtte ligge i tre dager en gang jeg bøyde meg for å hente kaffekanna som sto å gulvet ved siden av meg.Så går jeg til kiropraktor og han knekker ryggen på plass.Magesmertene er reelle og når medisin mot magekatarr virket, først i hvertfall, trodde jeg det var katarr. Det jeg lurer på, er om hvor lenge jeg må ta medisinen før jeg blir helt bra. Kjenner det er godt når lufta rører på seg i magen. Er ikke alltid den gjør det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126842-magesmerter/#findComment-771702
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...