Gå til innhold

Høyt blodsukker pga.adrenalin???

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 23 år. Har hatt Diabetes 1 siden jeg var 8år.For litt over en uke siden ble jeg lagt inn på sykehus grunnet høyt blodsukker med ketoner i.

Det har etter den episoden blitt veldig vanskelig til tider å ha kontoll på blodsukkeret. Om d går over 15 mmol er d ketoner raskt. ...

Det har jeg klart å bli kvitt etter store doser insulin. ca 20 enh. og liknende...

Men det er et problem til jeg ikke forstår: Jeg trener spinning og bruker insulin pumpe , den har jeg aldri trengt under trening tidligere.Men d som ikke gir meg mening er at blodsukkeret stiger noe veldig iløpet av de 45 min. jeg virkelig jobber og sliter med trening.Kan adrenalinet gi slike utslag på blodsukkeret eller er d en form for ettervirkning av høyt blosukker som "henger " igjen??.Blodsukkeret kan stige fra 10 mmol til 27 på 1 time!! da uten pumpe....

Håper på svar...Hilsen Marta

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126939-h%C3%B8yt-blodsukker-pgaadrenalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...