t.sell Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 hei.jeg har en far som har fått kools,han har ikke røkt på 30 år..men han har jobbet som sjømann i hele sitt liv på kjemikaltankbåt og fått i seg masse gift som legen hans mener er mye av grunnen til sykdommen...!det jeg lurer på om far har rett til skade erstatning...pappa er ikke den samme spreke mannen som han var... 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. november 2003 Skrevet 18. november 2003 Tja, faren min har kols fordi han har sølvstøv på lungene og jeg har aldri hørt at han har krav på erstatning. 0 Siter
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 21. november 2003 Skrevet 21. november 2003 Dette bør du absolutt sjekke opp, det er en del yrkesskader ute og går, jeg vet ikke om denne faller inn, men som sagt, undersøk med fastlegen, og hvis du ikke får respons, gå videre til trygdekontoret for å få vite mer. Et lite gratisråd fra 0 Siter
Gemini Skrevet 27. november 2003 Skrevet 27. november 2003 Tja, faren min har kols fordi han har sølvstøv på lungene og jeg har aldri hørt at han har krav på erstatning. Yrkesskade-erstatning? Folk av den eldre garde er jo ikke alltid så flinke til å kreve sin rett når det kommer til slike ting heller... 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. november 2003 Skrevet 27. november 2003 Yrkesskade-erstatning? Folk av den eldre garde er jo ikke alltid så flinke til å kreve sin rett når det kommer til slike ting heller... Kanskje jeg skulle tipse ham. Snakket med ham i dag ) 0 Siter
Gemini Skrevet 28. november 2003 Skrevet 28. november 2003 Kanskje jeg skulle tipse ham. Snakket med ham i dag ) Jeg skal ikke si for sikkert at han har krav på noen erstatning, men det bør man vel prøve å finne ut av. Er usikker på om slikt står i arbeidsmiljøloven, eller om det er (var) opp til den enkelte bedrift. Hva som er regler i våre dager, og hva som var det tidligere kan jo også være forskjellig... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.