Gå til innhold

angående uren hud og fregner

Anbefalte innlegg

Uren hud kan unngås ved å drikke nok vann til dagen (ca. l), bruke hudkrem etter å ha dusjet/vasket fjeset, spise mindre snop og fet mat.

dette har fungert veldig bra for meg.

Ei venninne av meg brukte fersksitron-saft på huden med fregnene for å "dempe" dem. dette hadde en bra effekt. hun lå med denne "masken" hele natten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126952-ang%C3%A5ende-uren-hud-og-fregner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
Gjest Lisaflisa

unnskyld.. 2 liter vann er anbefalt daglig inntak av vann

Man skal drikke minst 3 liter vann og max 5 liter vann om dagen..2 liter vann er egentlig altfor lite. Bare om natten mister vi 6 dl. vann..og da ligger vi helt stille. Da kan du tenke deg hvor mye vann vi mister i løpet av dagen...!?!

Det er sundt å drikke en liter vann rett før en legger seg for da mangler ikke kroppen noe vann om morgenen..og huden blir ikke tørr og uren. Dette kan virke effektivt hos noen...

Gjest Lisaflisa

OK, har nettopp vært til alternativ behandling og inntaket av væske skal regnes etter kroppsvekt. Jeg er 80 kilo og skal drikke ca. 2,2 liter.

Mvh

HÆ?! Da skal jeg drikke mindre enn 2 liter da?!?! (60 kg)

Nei, det tror jeg ikkeno på! Jo mer vann man drikker, jo bedre er det og sunnere er det. Og jeg har hørt det så ofte at minst 3 liter om dagen er godt for magen. ;o)

Men kan godt hende det er som du sier..har bare aldri hørt det før da....

Jaujau, jeg prøver nå å drikke 3 liter! :o)

Vennlig hilsen

Kizza1365380506

HÆ?! Da skal jeg drikke mindre enn 2 liter da?!?! (60 kg)

Nei, det tror jeg ikkeno på! Jo mer vann man drikker, jo bedre er det og sunnere er det. Og jeg har hørt det så ofte at minst 3 liter om dagen er godt for magen. ;o)

Men kan godt hende det er som du sier..har bare aldri hørt det før da....

Jaujau, jeg prøver nå å drikke 3 liter! :o)

Vennlig hilsen

Samme behandler sa at vannet skal være værelsestemperert og med sitron i. Ikke kullsyre. Det vet jeg fra andre kilder også. Det tar lenger tid i fordøyelsen enn rent vann.

Jeg har også hørt at drikker du for mye kan du skylle ut viktige mineraler og vitaminer. Derfor skal en bare drikke når en er tørst. Jeg synes egentlig det er ganske logisk også jeg.

Vel hver sin smak. Jeg drikker når jeg er tørst og av og til litt mer så det blir sånn 1,5 til 2 liter.

:o)

Annonse

Gjest Lisaflisa

Samme behandler sa at vannet skal være værelsestemperert og med sitron i. Ikke kullsyre. Det vet jeg fra andre kilder også. Det tar lenger tid i fordøyelsen enn rent vann.

Jeg har også hørt at drikker du for mye kan du skylle ut viktige mineraler og vitaminer. Derfor skal en bare drikke når en er tørst. Jeg synes egentlig det er ganske logisk også jeg.

Vel hver sin smak. Jeg drikker når jeg er tørst og av og til litt mer så det blir sånn 1,5 til 2 liter.

Jeg er aldri tørst. For min del kunne jeg aldri ha drukket...så det er problemet mitt. Synes ikke vann er noe godt..Jeg kommer plutselig på at jeg ikke har drukket på mange dager!! Og jeg sliter derfor med forstoppelse og mye luft i magen.. BLÆH!

ittno gigg nei. så jeg har alltid med meg en flaske/glass med vann foran TV'en eller no...:o)

Men det du sier er ganske logisk..høres riktig ut!

mvh

Kizza1365380506

Jeg er aldri tørst. For min del kunne jeg aldri ha drukket...så det er problemet mitt. Synes ikke vann er noe godt..Jeg kommer plutselig på at jeg ikke har drukket på mange dager!! Og jeg sliter derfor med forstoppelse og mye luft i magen.. BLÆH!

ittno gigg nei. så jeg har alltid med meg en flaske/glass med vann foran TV'en eller no...:o)

Men det du sier er ganske logisk..høres riktig ut!

mvh

Prøv å ha litt sitron i da smaker det mye bedre. Kjøp en sånn flaske i butikken og sprøy en desj oppi. Drikk ett halvt glass om gangen så vender du deg til det. Jeg hadde det akkurat som deg før. Men nå går det greit.

Kizza1365380506

unnskyld.. 2 liter vann er anbefalt daglig inntak av vann

Glemte å si at du ikke bør bruke såpe i ansiktet om morgenen. Da vasker du av kroppens naturlige beskyttelse. Bruk rent kaldt vann for å våkne. Om du absolutt vil vaske deg med såpe bør du erstatte naturlig fett med en god dagkrem. Sjekk at dagkremen ikke inneholder vann (aqua) da dette kan "fryse" og ødelegge huden mer.

Om du ikke har beskyttelse vil asfaltstøv og annet sette seg i porene. Det finnes også en slags "plaster", husker ikke hva det heter, som du legger over nesen og lar det ligge der en stund. Det trekker hudormer ut og er veldig bra.

Mvh

Gjest girlie21

Man skal drikke minst 3 liter vann og max 5 liter vann om dagen..2 liter vann er egentlig altfor lite. Bare om natten mister vi 6 dl. vann..og da ligger vi helt stille. Da kan du tenke deg hvor mye vann vi mister i løpet av dagen...!?!

Det er sundt å drikke en liter vann rett før en legger seg for da mangler ikke kroppen noe vann om morgenen..og huden blir ikke tørr og uren. Dette kan virke effektivt hos noen...

men da våkner man jo midt på natta av at man må på do! det blir jo bare plagsomt. prøver heller å drikke jevnt med vann i løpet av dagen jeg. men det er ikke så lett.

Gjest Lisaflisa

men da våkner man jo midt på natta av at man må på do! det blir jo bare plagsomt. prøver heller å drikke jevnt med vann i løpet av dagen jeg. men det er ikke så lett.

Hehe...ja, det er kanskje sånn for noen. Jeg må aldri på do om nattan...uansett:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...