Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg driver og titter på aksjesparing. Dvs, man er garantert pengene tilbake, men dersom markedet går opp, så får man del i oppgangen. Er det noen som kan forklare hva følgende betyr?

"Investor får 100 % deltakelse i aksjekurvens samlede verdistigning opp til 50 % per aksje. Ved beregning av kurvens samlede kursutvikling blir den enkelte aksjes verdiutvikling fastsatt ved forfall. Dersom en enkelt aksje har en verdistigning på 50 % eller mer en gang i løpet av perioden, vil denne aksjens verdistigning settes til 10 %.

Uansett markedsutvikling har du hovedstolsbeskyttelse slik at du ved forfall får innskutt beløp tilbakebetalt."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127018-peiling-p%C3%A5-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har alltid ønsket å kjøpe aksjer med null risiko og stort gevinst potensiale.

Det høres ut som en drøm hvis det nå er mulig.

Er dette et pyramidespill? *LOL*

Neida, det er en bank som tilbyr produktet. Jeg risikerer å tape renteinntektene over bindingstiden (altså ett rentefritt lån fra meg til banken), og tegningsomkostningene (varierer fra 3,5 % til 0,2 % avhengig av innskuddsbeløpet). Spørsmålet er hvor mye av en eventuell oppgang man får. Akkurat det er det ikke så lett å lese ut av teksten.

Sjekk litt rundt på internett. Mener at dette produktet har fått dårlig presse - Forbrukerrådet? - dyrt og dårlig, trass i at bank står bak.

Denne teksten var ikke akkurat lettlest - med vilje?

Det jeg finner er dette:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2003/1064835015.9

Greit nok, og teller faktisk i favør av sånne fond som jeg vurderer. Man må jo faktisk være klar over at det kan bli null, eller liten oppgang. Det viktigste for meg er at grunnbeløpet er sikret. Så lav som innskuddsrenta er nå, så er det ikke det helt store tapet dersom ting ikke går bra. Bindingstiden er 2 år.

Alt avhenger av hvilket utbytte jeg eventuellt får. Banken BØR svare meg relativt raskt.

Egentlig ville jeg helst investere et eller annet sted i utlandet, for å unngå skatt. Problemet er da valutasvingninger.

Takk for tipset!

Annonse

Det jeg finner er dette:

http://forbrukerportalen.no/Artikler/fr/2003/1064835015.9

Greit nok, og teller faktisk i favør av sånne fond som jeg vurderer. Man må jo faktisk være klar over at det kan bli null, eller liten oppgang. Det viktigste for meg er at grunnbeløpet er sikret. Så lav som innskuddsrenta er nå, så er det ikke det helt store tapet dersom ting ikke går bra. Bindingstiden er 2 år.

Alt avhenger av hvilket utbytte jeg eventuellt får. Banken BØR svare meg relativt raskt.

Egentlig ville jeg helst investere et eller annet sted i utlandet, for å unngå skatt. Problemet er da valutasvingninger.

Takk for tipset!

Hvordan unngår du skatt ved å investere i utlandet?

Hvordan unngår du skatt ved å investere i utlandet?

Fordi jeg bor i utlandet. Takk for artikkelen, men 7% rente er en umulighet i dag. Jeg har spurt banken om det finnes noen skjulte utgifter, men har ikke fått svar enda.

Warren Wicklund slakter også disse fondene. Dette gjør han samtidig som han opererer med dobbelt så høyt tegningsgebyr som banken (på innskudd over 1 million).

Jeg har penger. Jeg har ikke råd til å tape pengene. Jeg har råd til å tape renteinntektene og tegningsgebyret. Jeg har råd til litt lavere avkastning enn ved vanlige fond. Den differansen er en "sove godt om natten" avgift som jeg er villig til å betale. Alt jeg ønsker er bedre avkastning enn de 2,5% rentene banken gir i dag.

Samt en forklaring på hva banken mener med 100% av 50%, og 10% over 50%.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...