Gå til innhold

Forvirra! Når er det lettest å bli befruktet?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Gynekologen jeg går til sier jeg må "være forsiktig" fra dag 10 - 15. Mener da fra første dag i mensen, ikke sant?

Er det ikke 12 - 14 dager FØR forventet mens man har eggløsning da? Har alltid merka noe på dag 12 eller 13 jeg. Men ble litt forvirra nå, siden en venninne av meg teller fra dag 10 etter mensen, med første emnsdag som dag 1. Hva er riktig?

Hvordan skal man egentlig telle? Vi får nemlig forskjellige dager med de forskjlige tellemåtene..

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

prøv denne siden. Den hjalp meg å bli gravid i allefall!

http://my.webmd.com/medical_information/health-e-tools/interactive/ovu_calendar.htm

mvh

Takk, men prøver ikke å bli gravid.. venninne og jeg er uenige. Derfor lurte jeg på om jeg alltid har telt deil.. tror ikke det men.. Merker når jeg har eggløsning, som regel i hvert fall. Tror det er 12 dager før mensen..

Gjest Ung dame, som kan litt om syklusen

På legestudiet lærer vi at "alle" kvinner har eggløsning 14 dager før første dag i mens. Dvs at selv om man har uregelmessig mens, kan man på sin første mensdag vite at man hadde eggløsning 14 dager før. Saken er at man, dersom man har uregelmessig mens aldri kan vite hvor mange dager det går til eggløsning fra mens, men man kan vite når man hadde eggløsning, når man får mens.

Sæd kan nok overleve enn hvis tid i kvinnens kjønnsorganer. Og egget e ri tillegg muligt for befruktning en tid.

Gjest kvitsymra

Takk, men prøver ikke å bli gravid.. venninne og jeg er uenige. Derfor lurte jeg på om jeg alltid har telt deil.. tror ikke det men.. Merker når jeg har eggløsning, som regel i hvert fall. Tror det er 12 dager før mensen..

*smiler* Denne siden kan hjelpe deg å finne de "sikre" periodene også. :c)

Du får plotte inn dataene dine og se om det stemmer?

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...