Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kroppogsjel

Det kommer jo helt an på hva slags sekretær du skal bli det. De fleste sekretærtyper har jo sine utdannelser. I noen jobber (resepsjon i noen firma) trenger ikke annet enn god serviceinnstilling og evner til å tilegne seg den spesielle kunnskapen for akkurat det firmaet. (Kjøreskole f.eks)

I gamle dager gikk man på "Sekretærskolen for studenter" om man ville bli sekretær. Det fantes også private skoler for de som ikke hadde gymnas. Nå er vel sekretær et noe avlegs yrke i mange bedrifter. Jeg jobber i en stor industribedrift. Før hadde man jenter til å skrive brev, bestillinger, ordrer for seg, men nå klarer de fleste seg selv, mye går jo på mail.

Så det er vel bedre å utdanne seg innen et fag. På høyskoler i handelsfag, kan man vel velge diverse linjer innen økonomi, regnskap, reiseliv, markedsføring, data m.fl.

Gjest over nettet da?

I gamle dager gikk man på "Sekretærskolen for studenter" om man ville bli sekretær. Det fantes også private skoler for de som ikke hadde gymnas. Nå er vel sekretær et noe avlegs yrke i mange bedrifter. Jeg jobber i en stor industribedrift. Før hadde man jenter til å skrive brev, bestillinger, ordrer for seg, men nå klarer de fleste seg selv, mye går jo på mail.

Så det er vel bedre å utdanne seg innen et fag. På høyskoler i handelsfag, kan man vel velge diverse linjer innen økonomi, regnskap, reiseliv, markedsføring, data m.fl.

Kan noe tas over nettet?

Annonse

Gjest ingen sekretær

Jeg har fagbrev i kontorfag, som tilsvarer en slags sekretærutdannelse som gikk over 4 år. I år allmenn grunnfag, VK1 kontorfag og to år ute i lære (Statoil) med lønn. (Ca 8000 kr i mnd)

Gikk arbeidledig i to år etterpå, før jeg tok fatt i sykepleierstudiene heller. Da fikk jeg ihvertfall en trygg og god jobb etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...