Gå til innhold

Er jeg kjip

Gjest trorikkedetnei

Anbefalte innlegg

Gjest trorikkedetnei
Skrevet

som nekter folk å røyke inne?

Her må ALLE gå ut, uansett vær og temperaturforhold. Enten rett ut på terrassen eller under tak ute.

Nå er det EN person på jobb som absolutt ikke vil komme på vorspiel her uten å få røyke inne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorvidt du er kjip kommer vel litt an på grunnen til at folk ikke får røyke inne.

Skrevet

Det har blitt ganske vanlig, og jeg syns det er helt ok. Syns det er vanlig folkeskikk å rette seg etter slike ønsker når man er gjest.

Det er ikke du som er smålig.

Gjest trorikkedetnei
Skrevet

Hvorvidt du er kjip kommer vel litt an på grunnen til at folk ikke får røyke inne.

For det første bor det barn i huset også, for det andre lukter det førjævlig og lukta sitter en evighet.

Skrevet

Hva mener du med det???

Det er vel grunn nok at h*n ikke vil at gjestene røyker inne...

Røyka før jeg også, men aldri inne til folk med barn eller til noen som ikke røyka selv.

Ikkeno problem å gå UT vel??

Skrevet

Hva mener du med det???

Røyka før jeg også, men aldri inne til folk med barn eller til noen som ikke røyka selv.

Det er nok av de som stønner og bærer seg over sånt, tro meg...

Skrevet

Hva mener du med det???

At man har barn og ikke liker lukta er helt legitime grunner. Noen ganger kan man imidlertid få inntrykk av at denslags er mer ideologisk begrunna, fordi man rett og slett ikke liker røyking som konsept, á la Drillo. Det syns jeg er litt barnslig. Jeg røyker bare når jeg er på byen, men hvis jeg har besøk av noen som røyker fast har jeg ingen problemer med at de røyker inne hos meg.

Skrevet

At man har barn og ikke liker lukta er helt legitime grunner. Noen ganger kan man imidlertid få inntrykk av at denslags er mer ideologisk begrunna, fordi man rett og slett ikke liker røyking som konsept, á la Drillo. Det syns jeg er litt barnslig. Jeg røyker bare når jeg er på byen, men hvis jeg har besøk av noen som røyker fast har jeg ingen problemer med at de røyker inne hos meg.

Ja,ja -men det er jo hans hjem.

Så uansett grunn er det vel han som bestemmer det da.

Skrevet

Ja,ja -men det er jo hans hjem.

Så uansett grunn er det vel han som bestemmer det da.

Ja, selvfølgelig. La meg også si at jeg er glad for at vi har fått en saklig debatt om dette viktige emnet, istedet for å skrive intetsigende innlegg bare for å få det siste ordet.

Skrevet

Ja, selvfølgelig. La meg også si at jeg er glad for at vi har fått en saklig debatt om dette viktige emnet, istedet for å skrive intetsigende innlegg bare for å få det siste ordet.

jadda.....

Gjest Yours truly
Skrevet

Nei, du er ikke kjip!!

Jeg røyker selv, men går alltid ut på balkongen. Vil ikke ha ekkel sur lukt inne!

Det er ingen heft i å la folk gå ut å røyke - kanskje de til og med røyker mindre da :-)

Gjest fest=røyk
Skrevet

Jeg respekterer at jeg ikke får røyke inn til noen,men vorspiel der går jeg ikke på....

Skrevet

Jeg røyker, men røyker kun inne når jeg er ute, og er jeg hjemme, det vil si inne, så røyker jeg bare ute.

Sånn sett er jeg mye ute…

Skrevet

Selvsagt ikke. Jeg tar det som en selvfølge at alle røyker på varandaen når vi har gjester, og det er ingen som har spurt om å få røyke inne heller. Gubben røyker også ute.

Skrevet

Det er selvfølgelig ditt valg i ditt hjem.

Men da må du også respektere at noen ikke vil komme på besøk pga det.

Jeg drar ikke på besøk hos folk jeg ikke får røyke hos men det er ikke noe problem for alle jeg kjenner røyker og røyker inne.

Skrevet

Jeg røyker, men røyker kun inne når jeg er ute, og er jeg hjemme, det vil si inne, så røyker jeg bare ute.

Sånn sett er jeg mye ute…

Hva er det du røyker?

Når du er ute røyker du inne og når du er inne røyker du ute??? Snakk om logikk.

*Rister på hodet* :-)

Skrevet

Dette bestemmer du selv.

Det er en selvfølge at man ikke røyker i et hus med barn.

Er barna borte synes jeg det går an å røyke når man har fest og lufter godt ut etterpå. For lukten hjelper det å sette noen skåler med eddik rundt i rommet (på hyller e.l.)

Skrevet

Næsj! Selv røyker jeg. Og det hender en meget sjelden gang at jeg røyker inne om vi har gjeste som også gjør det (kanskje en gang i året) ellers går jeg ut og det forventer jeg at de andre gjør også. Nå blir heldigvis ingen av mine venner sure for å gå ut å røyke for de er der for å besøke meg og ike for å røyke. Det kan de jo gjøre hjemme!!!

Gjest Tutleguri
Skrevet

Går det an å bruke kjøkkenet til røykerom akkurat den kvelden? At du lukker døren inn dit, og har vinduet der inne oppe?

Nei, jeg synes ikke du er kjip - det er ingen hemmelighet at røyk lukter vondt og er helseskadelig. Dessverre er det sånn at vi røykere tror at alle må akseptere at vi faktisk er avhengige av den h.. røyken, og derfor blir vi kjempesure når vi blir forvist til vær og vind når vi har behov for å sutte på giftpinnen. (Problemet er at når vi drikker, røyker vi kontinuerlig).

Drit i den stabukken - dere får sikkert et hyggelig vorspiel lell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...