morinor Skrevet 22. november 2003 Skrevet 22. november 2003 Hei! Har akkurat fått tak i melantonin. Min lege kjente ikke til bruken, så jeg vet ikke så mye om det. Jeg har tidligere hørt at man skulle ta 3 mg og evt. øke til 6 mg hver kveld hvis det ikke hjalp etter 2 uker. Så leste jeg akkurat på Mozon at man burde ta 10-15 mg. Er det noen av dere der ute som kan si hvor store doser dere har fått foreskrevet? Tanken er at jeg skal bruke det hele vinteren, så det er jo snakk om store doser etterhvert. Lurer også på hvordan det er med alkohol i forbindelse med melantonin. På boksen står det at man ikke bør kombinere dette, men hva betyr dette i praksis? At det ikke kan nytes et glass vin f.eks. kl 21 hvis jeg skal ta melantonin kl 22.30? Må jeg være totalt fri for alkohol når jeg tar tabletten? I så fall må jeg jo kose meg med vin om formiddagen hvis jeg skal ha noe.... 0 Siter
Kizza1365380506 Skrevet 23. november 2003 Skrevet 23. november 2003 Nei du trenger ikke være helt alkoholfri men du må være ytterst forsiktig. Alkohol forsterker virkningen av medisinen. Du kan risikere at du får blacout om du drikker for mye. Prøv deg forsiktig frem til hva du tåler. Begynn med ett halvt glass vin hjemme sammen med en god venn eller noen andre som kan hjelpe deg om det kniper på. Det kan hende du må hjelpes i seng. Men de fleste klarer seg fint med ett gass vin. Men altså VÆR FORSIKTIG Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.