Gå til innhold

bakteriell vaginose?? hjelp, hva er galt?!

Anbefalte innlegg

Gjest in need of help

jeg er en jente på 21 år. har hatt fats partner i 2 år, men har nå fått ny. jeg bruker trionetta p-piller, og det har de siste mnd vært litt forstyrrelser og små "blødninger"/ rølig farge på utflod før menstrasjon.. var hos lege med dette, men han sa det ikke var noe galt. etter siste mens har utfloden vært hvitaktig og med "fiske lukt". jeg har lest om bv, kan det være dette? hva hjelper? må jeg til lege? ringte legekontoret idag, men pga stor pågang hadde de ikke ledig time før om mange dager.. hjelp meg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127575-bakteriell-vaginose-hjelp-hva-er-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hvitlig utflod med fiskelukt er nokså tyoisk for en blandet infeksjon som defineres som "bakteriell vaginose". Hovedårsaken er sk. anaerobe bakterier, dvs. bakterier som levet helst uten nærvær av oxygen. Andre bakterier er vanligvis også med i bildet, nesten regelmessig kan det påvises Gardnerella vaginalis bakterier. Det er vanligvis en grei infeksjon å behandle, med antibiotika som "tar" anaerobe bakterier,de små blødninger tror jeg at jeg er enig med din lege. men jeg anbefaler at du får undersøkt dette hos lege. Når det gjelder

Bakteriell Vaginose er ubalanse i vaginas normalt sure miljø som medfører overdreven vekst av patogene bakterier. Dette er den hyppigste form for infeksjon i vagina. Symtomer kan være økt/endret utflod (lukt og farge), irritasjon og kløe.Som hjelp mot dette kan du ta Vivag vaginalkapsler 1 morgen og kveld i 6 dager. Vivag vaginalkapsler inneholder melkesyrebakterier som fremmer tilstedeværelsen av de naturlig forekommende bakteriene og gjenoppretter det sunne miljøet i vagina. Vivag kapsler kan også brukes forebyggende f.eks. etter mensterasjon, eller når vagina føles i ubalanse.

Bruk gjerne Vivag intimsåpe, benytt toalettpapir med omtanke, unngå overdreven bruk av truseinnlegg, vær oppmerksom på stramtsittende undertøy og bukser, unngå mye sukker.

Håper dette er til hjelp.

Vivag produktene får du kjøpt på apoteket.Her får du også mer informasjon

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...