Kraft Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Heisan! Min far (70år) har fått påvist stor svulst i tarmen. Det gikk ikke an å operere bort denne da den satt bom fast og hadde vokst seg inn i andre muskler, bl.a. setemuskelen. Han har også en stor kul på ryggen som er påvist at har med svulsten å gjøre. Først fikk vi høre han skulle få strålebehandling, men legene på radiumh avslo dette grunnet for stort område og at tarmene da ville bli brent(?). Han starter derfor en cellekur nå førstkommende torsdag, en 5FU eller noe sånt. Visstnok en av de mildeste kurene, for som legene på BSS sa;"de visste ikke om han ville klare sterkere bivirkninger og de ville prioritere livskvalitet den siste tiden". Jeg lurer derfor på om det er NOE vi kan gjøre,feks vivax etc etc. Det ser ikke bra ut, men nekter å gi opp håpet!Har prøvd å komme i kontakt med deg Bruset, men uten hell. Vil veldig gjerne at du skal ta en kikk på han. Johanne som anbefalte deg... Takknemlig for all respons!!Kan kontaktes på tlf;90207092 eller email; [email protected] På forhånd takk for all hjelp! Mvh Bjørn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127579-kreft-i-tarmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Når det gjelder 5 FU er dette en mild kur som de fleste tåler godt. Den kuren kan godt kombineres med ulike former med støttebehandling. Jeg beklager at jeg ikke kan svare alle som kontakter meg via kontoret, men ettersom jeg er fastlege er jeg nødt til å prioritere pasientene på min liste. Når det gjelder støttebehandling for kreft vil jeg anbefale kontakt med en lege som har erfaring med kreft som kan svare på spørsmål og ta eventuelle tester av ernæringstilstand og immunapparatet. Kilden Helse, Balderklinikken eller en antroposofisk lege vil kunne hjelpe dere med dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127579-kreft-i-tarmen/#findComment-782110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraft Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Når det gjelder 5 FU er dette en mild kur som de fleste tåler godt. Den kuren kan godt kombineres med ulike former med støttebehandling. Jeg beklager at jeg ikke kan svare alle som kontakter meg via kontoret, men ettersom jeg er fastlege er jeg nødt til å prioritere pasientene på min liste. Når det gjelder støttebehandling for kreft vil jeg anbefale kontakt med en lege som har erfaring med kreft som kan svare på spørsmål og ta eventuelle tester av ernæringstilstand og immunapparatet. Kilden Helse, Balderklinikken eller en antroposofisk lege vil kunne hjelpe dere med dette. Skjønner ikke hvordan du ta 100 kr for et sånt svar, men det er vel lenge siden legebestanden hadde samvittighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127579-kreft-i-tarmen/#findComment-787976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.