Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan!

Min far (70år) har fått påvist stor svulst i tarmen. Det gikk ikke an å operere bort denne da den satt bom fast og hadde vokst seg inn i andre muskler, bl.a. setemuskelen. Han har også en stor kul på ryggen som er påvist at har med svulsten å gjøre.

Først fikk vi høre han skulle få strålebehandling, men legene på radiumh avslo dette grunnet for stort område og at tarmene da ville bli brent(?). Han starter derfor en cellekur nå førstkommende torsdag, en 5FU eller noe sånt. Visstnok en av de mildeste kurene, for som legene på BSS sa;"de visste ikke om han ville klare sterkere bivirkninger og de ville prioritere livskvalitet den siste tiden".

Jeg lurer derfor på om det er NOE vi kan gjøre,feks vivax etc etc. Det ser ikke bra ut, men nekter å gi opp håpet!Har prøvd å komme i kontakt med deg Bruset, men uten hell. Vil veldig gjerne at du skal ta en kikk på han. Johanne som anbefalte deg...

Takknemlig for all respons!!Kan kontaktes på tlf;90207092 eller email; [email protected]

På forhånd takk for all hjelp!

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127579-kreft-i-tarmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Når det gjelder 5 FU er dette en mild kur som de fleste tåler godt. Den kuren kan godt kombineres med ulike former med støttebehandling. Jeg beklager at jeg ikke kan svare alle som kontakter meg via kontoret, men ettersom jeg er fastlege er jeg nødt til å prioritere pasientene på min liste. Når det gjelder støttebehandling for kreft vil jeg anbefale kontakt med en lege som har erfaring med kreft som kan svare på spørsmål og ta eventuelle tester av ernæringstilstand og immunapparatet. Kilden Helse, Balderklinikken eller en antroposofisk lege vil kunne hjelpe dere med dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127579-kreft-i-tarmen/#findComment-782110
Del på andre sider

Når det gjelder 5 FU er dette en mild kur som de fleste tåler godt. Den kuren kan godt kombineres med ulike former med støttebehandling. Jeg beklager at jeg ikke kan svare alle som kontakter meg via kontoret, men ettersom jeg er fastlege er jeg nødt til å prioritere pasientene på min liste. Når det gjelder støttebehandling for kreft vil jeg anbefale kontakt med en lege som har erfaring med kreft som kan svare på spørsmål og ta eventuelle tester av ernæringstilstand og immunapparatet. Kilden Helse, Balderklinikken eller en antroposofisk lege vil kunne hjelpe dere med dette.

Skjønner ikke hvordan du ta 100 kr for et sånt svar, men det er vel lenge siden legebestanden hadde samvittighet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127579-kreft-i-tarmen/#findComment-787976
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...