Gå til innhold

Kortison-sprøyte i betent muskel

Anbefalte innlegg

Jeg har et betent muskelfeste i nakken og en lege vil sette en liten dose kortison inn der etter at jeg har prøvet mye annet for å få det til å gå over. Jeg får vondt i hodet av det og vil bli bedre.

Men nå har jeg hørt at det gjør GRUSOMT vondt, og jeg er litt pysete.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127634-kortison-spr%C3%B8yte-i-betent-muskel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvor skal han sette sprøyten? Det som gjør vondt er når de setter sprøyter inn *mellom* benene f. eks. i albuen. Hvis det er i selve muskelen er det vel ikke verre enn en vanlig IM sprøyte?

*klem*

Der hvor nakken går over i hodet ca. der er det ben og muskelfester. Jeg vet ikke. Kanskje det er kjempetykke nåler? Masse væske?

Har fått kortisonsprøyte i foten (fotbladet). Sprøyta var diger, men det gjorde ikke mer vondt enn at det lett kunne tåles. Foten ble dessueten bra igjen.

Godt å høre.

Er det f.eks like vondt som en vaksinesprøyte? En blodprøve?

Ååå jeg er pysete.

Annonse

Den smerten er en liten bagatell sammenlignet med de smertene betente muskler gir. Jeg snakker av erfaring.

Hm. Jojo i det lange løp såklart, en bagatell...

Hun som fortalte meg det hadde nesten besvimt og måttet ligge i stabilt sideleie etc. Grøss.

Godt å høre.

Er det f.eks like vondt som en vaksinesprøyte? En blodprøve?

Ååå jeg er pysete.

Det var nok litt mere vondt enn en blodprøve eller en vanlig vaksine. Men det var så absolutt overkommelig. Jeg tror heller ikke nakken er det verste stedet å få en slik sprøyte. Bare det at du ikke ser hva han/hun gjør er jo en fordel :-)

Dette går helt sikkert bra selv om du er en pyse :)

Hun som fortalte meg det hadde nesten besvimt og måttet ligge i stabilt sideleie etc. Grøss.

Jeg kjenner folk som nesten besvimte (eller besvimte) og måtte ligge i stabilt sideleie pga pirqueten.

Folk er heldigvis ikke like !

Utrolig dårlig gjort av folk å spre dårlige erfaringer på den måten!! Det hjelper absolutt ingen at de skal utbrodere hvor vondt det og det gjorde - til en person som venter på å gjennomgå det samme.

"Bare gru deg, det gjør dritvondt!" er sånn barn sier, men det henger visst godt i hos mange voksne også.

Forresten har jeg desverre ikke svar på det du egentlig spurte om, bare at smerte er ganske subjektivt, bl.a. etter hva man har måttet tåle tidligere.

Hvis du har fobier for sprøyter så må du kanskje ligge i sideleie. Jeg kan ikke huske at det var så voldsom smerte at jeg holdt på å besvime, derimot holdt jeg på å besvime flere ganger av utmattelse fordi jeg ikke fikk sovet osv. Jeg hadde problemer med skuldre og nakke og fikk i alt tre kortisonsprøyter, den siste for nesten seks år siden. Har vært bra siden.

Hvis du har fobier for sprøyter så må du kanskje ligge i sideleie. Jeg kan ikke huske at det var så voldsom smerte at jeg holdt på å besvime, derimot holdt jeg på å besvime flere ganger av utmattelse fordi jeg ikke fikk sovet osv. Jeg hadde problemer med skuldre og nakke og fikk i alt tre kortisonsprøyter, den siste for nesten seks år siden. Har vært bra siden.

Takk for svar. Det er beroligende å lese. Jeg har ikke fobi for sprøyter. Kanskje det går riktig så bra nå som jeg har fått gjort unna litt bekymring på forhånd?

God helg til deg,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...