Gå til innhold

Begynt (å tenke) på julebaksten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanlige sprø, "gule" julekaker holder seg leeenge hvis de oppbevares i tett boks og du bruker relativt nyinnkjøpt fett.

De blir ikke dårlige før de harskner, og det tar en evighet. Jeg fant noen jeg hadde glemt en gang, prøvesmakte og tok dem med på jobben, omtrent på denne tiden av året. Kakene var altså nesten ett år gamle. Alle skrøt av dem og av hvor flink jeg var som var så tidlig ute :-)

Vanlige sprø, "gule" julekaker holder seg leeenge hvis de oppbevares i tett boks og du bruker relativt nyinnkjøpt fett.

De blir ikke dårlige før de harskner, og det tar en evighet. Jeg fant noen jeg hadde glemt en gang, prøvesmakte og tok dem med på jobben, omtrent på denne tiden av året. Kakene var altså nesten ett år gamle. Alle skrøt av dem og av hvor flink jeg var som var så tidlig ute :-)

Småkaker trenger ikke å smake vondt, selv om de ikke bør spises!!

Annonse

Jeg har begynt å prosjektere pepperkakehuset. Jeg har derfor også undersøkt priser på pynt og diverse elektriske artikler (rockenisser, lysende reinsdyr o.l.). Jeg må også komme frem til en finansieringsplan siden jeg av erfaring vet det blir mye svinn på nonstop og seigmenn når man bruker mindreårige i arbeidet.

Det skal tross alt være ordentlig!

Gjest ikke pepperkakebaker

Her i byen lager bakeren "verdens beste" pepperkakedeig! Spiser ikke så mye av det, så etpar pakker med dette er greit.

Lettere enn å styre med deigen selv og smaker bedre enn ferdigkjøpte.

Ellers så blir det bare kakemenn/damer til jul. De lager jeg selv og hjemmelaget marsipan da. Det får holde. Sper på med vanlig kake i tillegg..sjoko..oste..eller gulrotkake..det smaker bedre enn tørre julekaker.

Gjest uten signatur

Jeg kjøper all julebakst jeg! Pluss en kransekake. Baker jeg blir det sjokoladekake eller daim-iskake eller en gulrotkake. De småkakene har jeg ikke tid til å rote med. Tar da heller et glass vin med ei venninne. Med kjøpte epperkaker til! Jul er bare blitt et skikkelig pes, så en må beskytte seg så godt en kan!

Jeg driter i de tradisjonelle julekakene. Jeg synes de er tørre og uinteressante. Har bestemt meg for å bake ett slag i år, og det blir nok brownies. Det er knallgodt. Med portvin til! Kjæresten min og jeg skal sprade halvnakne rundt hele jula og gumle brownies og supe vin. Innimellom pulinga. Og vi skal fyre i ovnen så det blir elskovsvarmt i stua.

Juletre og pynt og dill og dall og sju slag gir vi blanke i. Vi er lykkelige med ett slag, vi. Som attpåtil ikke hører til julekakefamilien.

Det er deilig å være ung.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...