Gå til innhold

hvordan ser det ut utenfra?

Anbefalte innlegg

Jeg (63 år,mann) prøver å være aktiv mht. fag i 20% jobb, praktiske gjøremål og rimelig mosjon,men nå røyner det på. Lista over plager er blitt lang; ventrikulær tachycardi (to ablasjoner, men det dukker opp og uroer rett som det er), becterew/noe annet reumatisk (?) (verking i brystbein og fingerknoker,ofte øyeplager),tinnitus (høy piping) i snart 3 år,psykiske plager (kan sammenfattes i ett ord:redd) og nå den siste uka;svimmelhet både når jeg ligger og er oppe.(har utelatt noen "vanlige" plager som alle kan få). Pipinga i øret er verst; skal jeg ha det slik resten av livet? og betyr svimmelheten en forverring?)

Jeg blir så sliten!

Har vært hos spesialister; reumatolog,psykiater, kardiolog,ø-n-h, men alle ser hvert sitt område og fastlegen sier:kan du ikke komme med noen plager jeg kan noe om! Det er jo sagt i spøk,men jeg føler meg som en hypokonder som stadig kommer med nye ting. Jeg har vært aktiv i idrett tidligere og tenker at da hjertet satte stopper for treningen, stoppet på en måte hele systemet opp og begynte å krangle for alvor.

Sånn utenfra sett; hva burde jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127952-hvordan-ser-det-ut-utenfra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hypokonder er du ikke. Viktig å finne ut av om eventuelle medisiner alene eller i kombinasjon er uheldig. Prøv eventuelt i samråd med legen din å kutte ut eller endre disse. Typen svimmelhet bør utredes ( les om svimmelhetstyper her i DOL). Noen varianter kan behandles greitt. Øresus er for mange en stor plage. Noen har effekt av "trening" eller andre teknikker for å overhøre pipingen. Noen har hjelp av medikamenter for angst/depresjon en periode. Disse kan hjelpe direkte på plagene; og særlig på smerte/plagsomhets-FØLELSEN

Du bør få veiledet trening av fysioterapeut som kjenner til både hjerteproblemer og muskel/skjelett-plagene. Psykisk stress bør reduseres

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...