boron Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg (63 år,mann) prøver å være aktiv mht. fag i 20% jobb, praktiske gjøremål og rimelig mosjon,men nå røyner det på. Lista over plager er blitt lang; ventrikulær tachycardi (to ablasjoner, men det dukker opp og uroer rett som det er), becterew/noe annet reumatisk (?) (verking i brystbein og fingerknoker,ofte øyeplager),tinnitus (høy piping) i snart 3 år,psykiske plager (kan sammenfattes i ett ord:redd) og nå den siste uka;svimmelhet både når jeg ligger og er oppe.(har utelatt noen "vanlige" plager som alle kan få). Pipinga i øret er verst; skal jeg ha det slik resten av livet? og betyr svimmelheten en forverring?) Jeg blir så sliten! Har vært hos spesialister; reumatolog,psykiater, kardiolog,ø-n-h, men alle ser hvert sitt område og fastlegen sier:kan du ikke komme med noen plager jeg kan noe om! Det er jo sagt i spøk,men jeg føler meg som en hypokonder som stadig kommer med nye ting. Jeg har vært aktiv i idrett tidligere og tenker at da hjertet satte stopper for treningen, stoppet på en måte hele systemet opp og begynte å krangle for alvor. Sånn utenfra sett; hva burde jeg gjøre nå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127952-hvordan-ser-det-ut-utenfra/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hypokonder er du ikke. Viktig å finne ut av om eventuelle medisiner alene eller i kombinasjon er uheldig. Prøv eventuelt i samråd med legen din å kutte ut eller endre disse. Typen svimmelhet bør utredes ( les om svimmelhetstyper her i DOL). Noen varianter kan behandles greitt. Øresus er for mange en stor plage. Noen har effekt av "trening" eller andre teknikker for å overhøre pipingen. Noen har hjelp av medikamenter for angst/depresjon en periode. Disse kan hjelpe direkte på plagene; og særlig på smerte/plagsomhets-FØLELSEN Du bør få veiledet trening av fysioterapeut som kjenner til både hjerteproblemer og muskel/skjelett-plagene. Psykisk stress bør reduseres 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127952-hvordan-ser-det-ut-utenfra/#findComment-779737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.