dzena Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 hei jeg er en kvinne på 26år som har 2 barn på hendholdvis 1år og 5 år. jeg har hatt problemer med mens, etter barn nr 2. menst. kan ute bli i 2 mnd for deretter å komme i 2 - 3 dager men rikelig med blod.jeg har fått konstantert at jeg en sjelden gang har eggløsning så å bli gravid er ikke lett for meg. jeg bløde utrolig mye med barn nr 2(etter fødsel) og fikk tilbake mens. som normalt mnd etter fødsel. men med uvannlig mye blod. jeg ammet til hun var 9mnd gammel(juni/juli) siste mens var da i august, etter dette hadde jeg ikke mens på 3 mnd, før 3 uker siden . jeg tenkte jeg skulle kontakte lege for gravidetest men kom aldri så lang. jeg fikk blod i 1 dag stopp i 4 dager deretter masse slim med litt blod i en uke. på natten kom det masse blod og en flat men stor leveraktig klump ut etter fulgt av masse blod. hos lege og gyn. ble det stadfestet spontan abort og for en uke siden ble det foretatt en utskrapning av foster. etter narkose ble tatt fikk jeg et sterkt astma anfall, og personal gruppa mistet kontrolen og det var ikke nok med maske, de måtte ned med tube, for å gjenoppta pust og oksygen. etter jeg kom til meg selv husker jeg en lege spurte om jeg har astma, jeg har hatt astma for flere år siden og kun to ganger. men jeg svarte ja. og mere fikk jeg ikke forklart. jeg vet oksygen nivået var ganske lavt men ikke mere. 1. hva kan disse mens forstyrelsene komme av og hva er sjangsene for at neste gang jeg blir gravid noe sånnt kan skje? 2. hva skjedde under narkosen som førte til at jeg fikk astma anfall, og hvor kritisk kan det bli når man mister kontroll i sånne tilfeller. kan astma anfalle komme av allergisk reaksjon av noe av narkosen? jeg har skremt for narkose nå som jeg ikke vet ingen ting hva som forusaket anfallet, spesielt når jeg ikke har vært plaget men astma mer en 2 ganger og for flere år siden. jeg synnes sykehuset gav at for litte svar, kan noen svar meg på disse spørsmål 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127957-uregelmessig-mens-og-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uterus Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 vet ikke så mye, men jeg vet at man skal spørre om personen har astma før narkose. Narkose er jo et stoff man puster inn gjennom lungene, og om man har astma er det vel en sjans at man kan få anfall. Det er mange som har uregelmessige blødninger, og om du sjeldent har eggløsning, så forklarer jo det seg selv ? Spontanabort skjer ved hvert 5. svangerskap, så det kan nok skje igjen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127957-uregelmessig-mens-og-spontanabort/#findComment-784674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.