Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg ved å slutte å røyke?

Anbefalte innlegg

Gjest røykfri?

Hei!

Jeg sitter og teller på knappene og må si jeg begynner å bli skikkelig motivert til å slutte å røyke.

Noe av cet som bekymrer meg er evn. vektøkning. Vet det er individuelt, men finnes noen noen preparater som f.eks. skal hindre søthunger osv.?

Har tenkt meg ut for å kjøpe plaster i første omgang og Carr boken ligger hjemme, har bare lest de første sidene dessverre.

Fortsetter under...

Jeg la på meg 1-2 kilo fra jul og fram til sommerferien - da røyket jeg fortsatt.

I august slutta jeg å røyke, og har gått opp ca 1 kilo etter det - altså ikke mer enn jeg gikk opp før jeg slutta å røyke. :o)

Den gang jeg sluttet for 6 år siden, la jeg ikke på meg et gram. Jeg var nemlig i aktivitet HELE tiden og har heller aldri hatt så rent hus ;-). Nå har jeg ikke det lenger og ikek er jeg aktiv heller (og ja, jeg har begynt igjen)

Har lest det er vanlig å legge på seg mellom 1-4 kilo og at vekten er normal igjen innen ett år.

Hvis du merker at appetitten øker og du holder på å legge på deg, skal det sikkert ikke mer til enn en gå-tur noen ganger i uka.

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest kanskje kommer det flere

Har ei venninne som sluttet i juni, 1. oktober hadde hun holdt opp i 4 måneder, og til da hadde hun lagt på seg 17 kilo, idag er det noen til, men nå legger hun ikke på seg i den reserfarten lenger.

Så hva som står skrevet at en kommer til å legge på seg er jo så sin sak, en annen ting er jo hvor mye en i virkligheten legger på seg ......

• 2 uker senere...
Gjest uten signatur

Jeg la på meg 10 kg for 20 år siden ved røykeslutt, og har aldri klart å gå dem ned. Men jeg synes det var et helt ok bytte jeg! Men, er en tykk fra før, så blir det vel verre.

Alle legger ikke på seg da! Mest de som trøster seg med mat istedenfor røyk. Røm ut isteden. Ta en joggetur når du har lyst på røyk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...