Gå til innhold

Hvor mye akkevitt til maten?

Anbefalte innlegg

Gjest akk o vitt
Skrevet

Hvor mye akkevitt bør en beregne til åtte voksne til middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal det ikke bare være et lite drammeglass til kvar????

Skrevet

Minst en flaske. Det kommer an på hvor mange som LIker akevitt da.

På vår årlige tilstelning er vi 12-14, det går lett med to flasker til maten...

For ikke å snakke om alt etterpå da.

Skrevet

Altså - personlig regner jeg 1 liter pr. kg mat pr. pers. Altså - til en skikkelig julemat trenger jeg alene omtrent en liter.

"..............."

Ulv I Faarikaal
Skrevet

To flasker, spørs hvor mye annet og hvor fulle de skal bli. Litt akkevitt for mye er bedre enn litt for lite vanligvis.

Størrelsen på glass bør være knøttsmå og komme tette som haggel.

Gjest akk o vitt
Skrevet

To flasker, spørs hvor mye annet og hvor fulle de skal bli. Litt akkevitt for mye er bedre enn litt for lite vanligvis.

Størrelsen på glass bør være knøttsmå og komme tette som haggel.

To små flasker?

Gjest akk o vitt
Skrevet

Minst en flaske. Det kommer an på hvor mange som LIker akevitt da.

På vår årlige tilstelning er vi 12-14, det går lett med to flasker til maten...

For ikke å snakke om alt etterpå da.

Små eller store flasker?

Skrevet

Små eller store flasker?

Små eller store? Vi snakker her om helflasker! Ingen vits i å kjøpe to halve, det er jo ei hel ei det!

Ellers riktig som ulv sier, små glass, fylles til stadighet!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Små eller store? Vi snakker her om helflasker! Ingen vits i å kjøpe to halve, det er jo ei hel ei det!

Ellers riktig som ulv sier, små glass, fylles til stadighet!

Små glass gjør det litt vanskeligere å bælme så man for fort sklir under bordet.

Skrevet

Små glass gjør det litt vanskeligere å bælme så man for fort sklir under bordet.

Vanskelig å bælme? Gi deg du da Ulv, er ikke noe problem det vel? Trodde du var dreven jeg.

Et glass= 1 skål, hikk og hei.

eeeh, innrømmelse: 1 glass for meg= 2 skåler da. Men ikke si det til noen...

Skrevet

Svigers kjøpte inn ei lita flaske til i morra... Jeg har aldri kjøpt akkevitt, men tror det blir kanskje i knappeste laget. Vi blir syv til bords som ikke skal kjøre.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Vanskelig å bælme? Gi deg du da Ulv, er ikke noe problem det vel? Trodde du var dreven jeg.

Et glass= 1 skål, hikk og hei.

eeeh, innrømmelse: 1 glass for meg= 2 skåler da. Men ikke si det til noen...

Jeg pleier være på kjøkkenet først for å få med meg kokkedrammen i tillegg, vanligvis Glenfiddich.

Jada-jada.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Svigers kjøpte inn ei lita flaske til i morra... Jeg har aldri kjøpt akkevitt, men tror det blir kanskje i knappeste laget. Vi blir syv til bords som ikke skal kjøre.

Det er å erte folk, mindre enn ikkeno.

Skrevet

Jeg pleier være på kjøkkenet først for å få med meg kokkedrammen i tillegg, vanligvis Glenfiddich.

Jada-jada.

Kokkedrammen? Jo den er god å få med seg. Min yndlingskjøkkenvits: hvor mye vin har du i sausen? - En munnfull.

Joda, det er en blødme, men jeg fniser litt likevel. Bildet bare popper opp i hodet mitt liksom....

Skrevet

Men Izno trenger kanskje mer enn en liten knert. Var det ikke pinnekjøtt på gang?

Skrevet

Er det kanskje vanlig at gjestene tar med?

Gjest akk o vitt
Skrevet

Det høres litt lite ut.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Er det kanskje vanlig at gjestene tar med?

Da må du varsle BYOB!

Aussies: Bring Your Own Booze.

Skrevet

Men Izno trenger kanskje mer enn en liten knert. Var det ikke pinnekjøtt på gang?

Jeg får særbehandling og slipper unna. Svigermor skulle finne fram røkt laks til meg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...